Jump to content
  • 0

Zoeken werkt niet

rsmits

Question

Ik zit met een heel vreemd probleem.

Ik heb een 2 tabellen.

Een tabel met 'projecten'.

En een tabel met 'betalingen'.

In de tabel 'projecten' zit een veld waarin de totaal aantal gevonden gerelateerde records van de tabel 'betalingen' wordt berekend.

Het veld heet 'totaal' en is van het type: 'Calculation'. De uitkomst is een Getal (Number). De berekeningsresultaten worden niet opgeslagen.

Als ik wil zoeken, bijvoorbeeld op de waarde 5, geeft hij alle records terug. Dit zoeken gebeurt via de zoeklayout.

Dit werkt wel goed in FM 5. (Ik ben bezig met een FM5 database aan het omzetten naar FM8). Ik heb alles nagelopen maar ik kom er gewoon niet in uit.

Wie kan mij helpen? :cry:

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
welke relations heb je tussen die tabellen?

Projecten: Betalingen:

Projectnummer = Projectnummer

Uit de tabel 'projecten' het veld 'totaal': Round( Sum( Betalingen::deel van project ); 0 )

Wat is je script voor het zoeken?

Ga naar zoeken[]

Berekend Resultaat invoegen[ Selecteren; Projecten::totaal; ">1"]

Zoekopdracht uitvoeren[]

• 0

Ik heb het volgens mij de oplossing binnen handbereik!

Ik las op de FileMaker website dat versie FM Pro Advanced 8.01 problemen geeft in samenwerking met FM Server 8.02

Zo schijnt het te zijn als er gezocht wordt in velden die van het type berekening zijn en niet lokaal opgeslagen worden alle records worden teruggeven.

Wanneer een FileMaker 8.0v2 product (Pro of Server) als host wordt gebruikt met client versies voorgaand aan 8.0v2, wordt als resultaat, op zoekopdrachten van niet opgeslagen berekeningen, alle records weergegeven. Dit is extra gevaarlijk wanneer het gebruikt wordt in scripts, waar over meerdere records één van de volgende scriptstappen worden gebruikt, zoals Vervang stappen of Verwijder stappen. Om dit probleem te voorkomen moet u er zeker van zijn dat alle clients uitgerust zijn met FileMaker Pro 8.0v2 of FileMaker Pro 8.0v2 Advanced.

Ik ga hem nu maar eens updaten.

Eerst naar 8.02 en dan naar 8.03 8)