Jump to content
  • 0

Resumeveld in subresume-gedeelte alleen als het waarde bevat

RuudM

Question

Posted

Bij een maandoverzicht, gesorteerd op persoonsnaam, wil ik graag onderaan dat overzicht per persoon een tekst opnemen alleen als een resume-veld > 0 is. Bv. "Reiskostenvergoeding € 123 (456 km à € 7,89)". 123 is een berekening, 456 is een resumeveld.

Als er geen kilometers zijn gemaakt staat het wat 'slordig' als zo'n hele regel er bij een nul-waarde wordt vermeld. Ik heb getracht om een nieuw veld met een berekening te maken waarin je dan bv. tekst toevoegt als km > 0 is. Dat werkte niet, de waarde is kennelijk altijd 'true' terwijl de formule goed lijkt. Het lijkt er op dat ik in een andere richting moet zoeken, maar welke?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ruud, vrijwel elk (of misschien zelfs elk) resumé veld kan vervangen worden door een berekeningsveld. De oplossing ligt dus voor de hand. Maak een relatie op maand/jaar en bereken het totaal i.p.v. met een resumé veldje te werken.

Dan lost je probleem zich ook op, want je kan dan een volledig conditionele formule maken.

Gerbruik de Let() functie om je totaal in een variable te steken, dan moet je formule dat totaal geen 2 keer berekenen.

• 0
Posted

Gerbruik de Let() functie om je totaal in een variable te steken, dan moet je formule dat totaal geen 2 keer berekenen.

Ik denk niet dat dit gaat lukken Peter, of het geheel zou in een verkeerd forumonderdeel staan.

De Let() functie zat nog niet in FM 6 en zeker (spijtig genoeg) nog niet in ...lager.

Maar een conditional berekeningsveld geeft meer flexibiliteit, zonder twijfel.

• 0
Posted (edited)

Afgezien van de LET-functie blijft het dus een optie om via een relatie te gaan tellen? Net het begrip resume een beetje onder de knie gekregen, dus voor mij wordt het nu een hele andere materie dan. Zonder tegenbericht ga ik in die richting zoeken.

Hopelijk is over een paar maanden de overstap naar FM8 gemaakt en dan gaat er een wereld voor mij open! Toch? 8O

Edited by Guest
  • 0
Posted
Je hebt gelijk Jean, ik moet wat beter opletten... :oops:

Geen probleem Peter.

Je moet de gezichten eens zien van studenten hier als ik een ellenlange uitleg geef over het hoe en waarom in FM7, terwijl ik voor een FM6 klas sta.

Dat heet dan: '..zich laten meeslepen door de evenementen..'

@ Ruud.

Er zal inderdaad een wereld voor je open gaan. Alhoewel, bedenk dat de 'nieuwe' wereld nog altijd steunt op de 'oude' wereld....

70 to 80 % is nog altijd hetzelfde, het is enkel de manier waarop die een beetje anders is.