Bruno Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Ik heb altijd een probleem bij resize to fit. Van links naar rechts is het ok maar van boven naar beneden wordt er toch geknoeid. Iemand de ideale manier om op de beste manier een "resize to fit" te doen ? groeten, Quote
0 Rony Rabijns Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Zorg er voor dat je gedeeltes (body, footer enz) goed aansluiten. Filemaker 'resized' tot tegen het laagste gedeelte. Quote
0 Bruno Posted June 9, 2006 Author Posted June 9, 2006 Er is geen footer. Misschien een footer maken van 1 pixel of is dat geen oplossing ? Quote
0 Rony Rabijns Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Dan sta je in 'list-view' ipv 'form-view' waarschijnlijk. In list-view zal de volledige hoogte van je scherm aangenomen worden; in form-view wordt er wel goed geresized, ook zonder footer. Quote
0 Bruno Posted June 9, 2006 Author Posted June 9, 2006 Hier de layout. Bij mij komt het niet goed. ResizeToFit.zip Quote
0 Koen Van Hulle Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Wat is het probleem? hier ziet het er schijnbaar goed uit. Hoe zou je het willen? Koen Quote
0 Bruno Posted June 9, 2006 Author Posted June 9, 2006 als ik het open krijg ik het zoals in de png in de bijlage. Er valt een klein stukje weg aan de zijkant en onderaan verschijnt de blauwe band niet. Ik krijg het juiste scherm als ik na de opstart nogmaals het startup script draai (crtl+2) . Quote
0 Koen Van Hulle Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Ok ik zat hier met een te grote resolutie. Plaats na de script stap: Allow Toolbars[Off] een Pause/Resume Script van 0 seconden. Dit loste bij mij het probleem op. Koen Quote
0 Bruno Posted June 9, 2006 Author Posted June 9, 2006 Koen, Inderdaad dat lost het probleem op !! Dat had ik zelf niet kunnen bedenken. Ik zal mijn kop er maar niet over breken waarom dit moet. Bedankt. Quote
0 SuperWimmie Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 Ik had op een andere wijze ook problemen met dit fenomeen: Mijn programma's laat ik automatisch alle schermen een vaste positie geven tijdens de start. In veel multi-user situaties kom ik verschillende schermresoluties tegen, reden om het scherm op deze manier toch nog enigszins goed te benutten. Maar om de onderkant goed te bepalen, dat was me toch een rare berekening.... Ik snap hem nog steeds niet, maar het werkt wel. Proefondervindelijk vastgesteld. Distance from top: ($TotaleSchermHoogte - 30 - $Hoogte) / ((768 - 30 - 80 - $Hoogte) / $VanafBovenkant) waarbij alle berekeningen en waarden zijn gebaseerd op 1024x768 resolutie. De waarde TotaleSchermHoogte wordt door Filemaker vastgesteld uit Get(WindowDesktopHeight) Hoogte geef ik zelf op in pixels, dit is de hoogte van het deelvenster. VanafBovenkant is dan de hoogte in pixels waarmee het scherm wordt gepositioneerd vanaf de bovenkant van het totale Filemaker scherm. De waarden van 30 pixels en 80 pixels zijn gebaseerd op de werkbalken en kaders van het standaard Filemaker scherm.... Na veel testen blijkt dit goed te werken. Ik heb een procedure gemaakt waarmee de vensters weer op de oorspronkelijke plaats terug gezet worden. Binnen het totale Filemaker scherm zijn er dan geen schuifbalken meer aanwezig. Het werkt overigens ook wel lekker voor de helpdeskactiviteiten. Je weet in welke volgorde de schermen staan. Quote
Question
Bruno
Ik heb altijd een probleem bij resize to fit.
Van links naar rechts is het ok maar van boven naar beneden wordt er toch geknoeid.
Iemand de ideale manier om op de beste manier een "resize to fit" te doen ?
groeten,
10 answers to this question
Recommended Posts