pjotter Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Belangrijkste punt voor startende FM liefhebbers in NL/BE is dit forum! en dan met name de soms wel heel erg mooie oplossingen die hier worden getoond. Ik geef even als voorbeeld dat ik laatst een oplossing zocht voor punten telling en het sorteren ik kwam er maar niet uit. Bij toeval kwam ik tegen: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=789&highlight=darts. Dit voorbeeld was precies wat ik zocht (en dan te bedenken dat stef zegt: "Tijdens backup kwartierke toch rap iets in mekaar geflanst"!) en ik vraag mij dan ook af of er niet een apart gedeelte kan komen waar men deze voorbeelden verzameld zijn. Een mogelijkheid is misschien om te zoeken op bestanden die een bijlage hebben? Dit zou een fantastiche database zijn voor beginners en gevorderden want dit soort voorbeelden is zo duidelijk om aan te geven wat er mogelijk is met FM. Quote Link to comment
Peter Wagemans Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Vroeger was er die schitterende site - fmfiles heette die toen, die point nu naar FileMakerWorld. Hoe graag ik het ook zou doen, ik vrees dat ik het voorlopig even bij Clarify houd. Het was indertijd een optie die we besproken hebben, die afgevoerd wegens een mogelijk gevaarlijk beslag op bandbreedte. Quote Link to comment
SuperWimmie Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 is dat niet te parkeren op één van die gratis sites, zoals we tegenwoordig ook de foto's op imageshack plaatsen? Heb je gelijk dit probleem niet meer en kan het integraal in dit forum lopen... Maar ik zou ook niet zo snel weten welke site zich hiervoor leent, met video's (ook grote bestanden) gaat het vaak minder gemakkelijk dan je zou willen. Quote Link to comment
pjotter Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Het zou jammer zijn als het niet mogelijk is denk ik. In de loop der tijd heb ik al een redelijke verzameling met voorbeelden en daar zitten echt juweeltjes bij voor beginners en met de zoek functie kom je ze niet altijd tegen. Quote Link to comment
burggraaf Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Capaciteit en bandbreedte worden dan inderdaad een zeer belangrijk onderwerp... ...is dat niet te parkeren op één van die gratis sites... Het nadeel van dergelijk werkelijk gratis aangeboden hostingservices (meestal moet altijd wel ergens iets voor betaald worden, wellicht niet voor de services, dan voor de download of zijn er downloadbeperkingen als je niet betaald) is dat men, begrijpelijk, eigen wellicht ongewenste commerciële uitingen plaatst. Daarnaast laat de betrouwbaarheid wel 'ns te wensen over ('t is gratis dus...) en ook daar (soms min of meer verborgen) beperkingen worden geboden. Ligt hier mogelijk een kans om iets te doen met sponsoring en commerciële Filemaker producten. Zodat het één tegelijkertijd voor sponsoring van het ander zorgt. Quote Link to comment
Recommended Posts