Ga naar inhoud
  • 0

Tellen van portaalregels ?


DWL

Vraag

Hallo allemaal, ik heb een layout van een bestelbon waar een portaal instaat. Ik heb hiervoor ook een afdrukformulier. Nu om papier te sparen is de bestelbon zo opgebouwd dat alle gegevens van de firma erbij opstaan dus een blad (8 portaalrijen) . Nu als de bestelling langer is dan een blad (+8 portaalrijen) zou ik naar een ander afdrukformulier willen gaan. Daarom zou ik portaalregels willen tellen. Ik dacht gebruik het command GET (portalrownumber) maar die geeft steeds als waarde 0 ook als ik een portaalrij selecteer. Wat doe ik fout. Of is er een andere manier ?Alvast bedankt voor de goeie raad

 

Mvg

 

DWL

aangepast door Gast
Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als ik je een goed raad mag geven, druk dan af vanuit het bestand van je portaal (de zgn. kind-tabel) in plaats vanuit de moedertabel zoals je nu probeert te doen.

 

 

Ja Rony ik begrijp je wel "denk ik" , maar dan moet ik in dat bestand ook alle gegevens meenemen van mijn leveranciers (Leveranciers) , de firma waar achteraf de factuur naartoe gestuurd zal worden (Administratie) voor de ontvangen goederen en de naam (Medewerker) wie de bestelbon heeft uitgeschreven. Ik stuur effe een jpgske mee. Ik werkte vroeger op die manier met Superbase maar misschien mag ik het niet op die manier met Filemaker.

 

Mvg

 

Lieven

Relatie.jpg.54c23150c32c97d1ee4cf767c6680923.jpg

Link naar reactie
  • 0

Rony,

 

snap het niet (lees waarschijnlijk te dom ) doe dus inderdaad iets fout met de relaties ik krijg dan maar altijd een record te zien in het portaal. Kan je misschien een klein voorbeeldje posten zodat ik het effe kan zien hoe jij dat doet. (als je tijd hebt natuurlijk)

Alvast bedankt op voorhand,

 

 

Mvg

 

Lieven

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...