Jump to content
  • 0

koppeling naar word documenten

michael

Question

Posted

Ik probeer met filemaker een eenvoudige database op te zetten voor een vrijwilligerorganistaie, maar ben maar een beginner. Ik wil de mogelijkheid bieden aan files van de database word-documenten te koppelen. Ik heb dus een database met een ledenbestand, en aan de leden waaraan bijv. een brief is verstuurd wil ik die brief koppelen aan de file van die klant. Maar hoe doe ik dat? Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dan zit je tamelijk goed omdat je dan gebruik kan maken van OLE-koppelingen.

Werkwijze: creëer een containerveld, klik de cursor in dat veld en ga naar de menu-otie Insert Object. Een dialoogpaneel laat je dan kiezen of je een nieuwe file wil aanmaken of een bestaande gebruiken (bijvoorbeeld een Word- of een Excel-document, of wat dan ook op voorwaarde dat het OLE-compatible is). Vervolgens kan je kiezen of je het document als een miniatuurtje of als een ikoon wil laten zien. Wanneer je dan het ikoontje of het miniatuurtje aanklikt, dan zal FileMaker het bijbehorende programma opstarten (dus MSWord of MSExcel), binnen het FileMaker-venster. Op die manier kan je dus je Word-document editen, afdrukken of wat dan ook. Ik heb het altijd een ramp gevonden dat dit op de Mac niet kan...