Jump to content
  • 0

Vinden van afspraken

zorro

Question

Ik heb een agenda waarvan ieder dag een is records met een begin uur en een duur van de afspraak. Via een calculatie wordt een eindduur bepaald. Alle afspraken zijn op voorhand gemaakt met een standaard duur van 30 minuten.

Er is een portaal dat alle lege afspraken laat zien in een gekozen termijn. Nu is mijn vraag hoe kan ik de afspraken laten zien die opeenvolgend zijn en gelijk zijn aan een gekozen tijd.

Een voorbeeldje

vrije afspraken van vandaag zijn om

10.30 tot 11.00

11.00 tot 11.30

12.00 tot 12.30

Als ik nu een afspraak zou van 1 uur zoek zou ik enkel de 2 eerst zichtbaar moeten zijn

Indien ik een afspraak van 45 min zoek zouden deze eerste 2 ook zichtbaar moeten zijn

Dit lijkt me echt niet moeilijk om te verwezenlijken maar ik zie het niet .

Iemand een voorstel...

Mvg

Z

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Als ik nu een afspraak zou van 1 uur zoek zou ik enkel de 2 eerst zichtbaar moeten zijn

Indien ik een afspraak van 45 min zoek zouden deze eerste 2 ook zichtbaar moeten zijn

Dit lijkt me echt niet moeilijk om te verwezenlijken maar ik zie het niet .

Iemand een voorstel...

De gebruikte relatie uitbreiden met een vergelijking op de duur van de vrije tijdblokken die => moet zijn aan de gevraagde duur?

René

• 0
[De gebruikte relatie uitbreiden met een vergelijking op de duur van de vrije tijdblokken die => moet zijn aan de gevraagde duur?

René

Het probleem is dat de duur van de vrije afspraak steeds 30' en ik zoek naar een afspraak van 45'.

Eigenlijk moet de som van de duur van de 2 volgende afspraken > of = 45' zijn.

Er moet zowieso een extra veld gemaakt worden met de som van de tijd van de opeenvolgende afspraken die vrij zijn. Maar hoe...

Mvg

Z

• 0
Het probleem is dat de duur van de vrije afspraak steeds 30' en ik zoek naar een afspraak van 45'.

Eigenlijk moet de som van de duur van de 2 volgende afspraken > of = 45' zijn.

Er moet zowieso een extra veld gemaakt worden met de som van de tijd van de opeenvolgende afspraken die vrij zijn. Maar hoe...

Via een interne relatie die de volgende afspraken laat zien waarvan de begintijd gelijk is aan de eindtijd van huidige?

Drie tellen werk, zie hieronder.

René

Tijd.fp7

• 0
Dit had ik al gedaan , het probleem is dat er slechts één afspraak wordt getoond.

Hieronder een .Fp7 bestand. Ik wil nu enkel de afspraken zien dat opeenvolgned zijn met een tijdsduur = 60 min( dus de laatste in de portaal rij moet verdwijnen)

Nee hoor, dat had je nog niet gedaan. Mijn voorbeeld laat zien hoe je per tijdblok kan uitrekenen hoeveel tijd er in aansluitende vrije tijdblokken is. Dat kan jij nu gebruiken in je voorbeeld want er is een tweede relatie nodig om te zoeken naar bv. 60 minuten.

Succes.

René

• 0

Nee hoor, dat had je nog niet gedaan.

René

Ik had dit wel gedaan :)

Wel niet in het geposte voorbeeld aangezien dit me niet helpt.

Stel dat ik nu een afspraak zoek van 90 minuten hoe zou je dat oplossen? Dus dat de afspraken van 60 min niet te zien zijn?

Een voorbeeldje: Stel dar de agenda als volgt is opgebouwd:

9:00 tot 9:30 leeg

9:30 tot 10:00 leeg

10:00 tot 10:30 bezet

10:30 tot 11:00 Leeg

11:00 tot 11:30 Leeg

11:30 tot 12:00 Leeg

12:00 tot 12:30 middag

12:30 tot 13:00 leeg

Indien er gezocht wordt op 90 min zouden enkel de 3 laatste afspraak zichtbaar mogen zijn.

Indien er op 60 minuten gezocht wordt alle lege behalve de laatste zichtbaar zijn.

Indien er op 30 min gezocht wordt alle legen afspraken zichtbaar zijn.

Het kan eventueel wel met een script denk ik, dat een veld invult naargelang een vorige afspraak al dan niet leeg is en opeenvolgend maar ik vraag me af of er geen andere , eenvoudigere manier is, via relaties of andere.

Mvg

Z

• 0

Beste Zorro,

Nee hoor, dat had je nog niet gedaan.

René

Ik had dit wel gedaan :)

Wel niet in het geposte voorbeeld aangezien dit me niet helpt.

Ik weet niet of je je realiseert dat jouw vragen beantwoorden mijn tijd kost. Als je dan niet openheid van zaken geeft en mij dubbel werk laat doen, dan is er geen smiley om mijn gemoedstoestand weer te geven. Mijn klanten moeten er meestal een leuk bedrag voor betalen. Zal verder geen drama maken met 'kinderen eten geven' enzo.

Ja, het kan op de wijze die ik eerder heb aangegeven. Ik heb het werkende bewijs voor me.

Het enige probleem is dat een veld met de berekende duur van vrije blokken unstored is en dus niet tegelijk in een relatie een sleutelveld kan zijn. Dat is een algemener probleem en vast al in een van de topics alhier behandelt.

Groet ende succes,

René

• 0

Ik weet niet of je je realiseert dat jouw vragen beantwoorden mijn tijd kost. Als je dan niet openheid van zaken geeft en mij dubbel werk laat doen, dan is er geen smiley om mijn gemoedstoestand weer te geven.

Sorry hoor René , was zeker de bedoeling niet om u tijd te doen verspillen. De door u aangegeven methode had ik reeds uitgeprobeerd en werkt niet voor mij, waarschijnlijk omdat ik het verkeerd doe.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Z

• 0

Nog even een testje.

Via een script werkt het ( zie hierboven)

Nu heb ik het trachten op te lossen via relaties (cfr rgaros) en ik kom al aardig in de buurt, maar ik zit met een unstored probleem zoals rgaros reeds heeft vermeld.

Toch vind ik hier geen oplossing voor.

Ik zit met volgende problemen:

1)Hoe een variabele storen

2)Hoe kan ik via een relatie toch 3 records laten optellen.

Ik heb voor de duidelijkheid een file gepost.

Hier is mijn probleem dat ik het portaal niet kan doen functioneren en dat ik de laatste 3 afspraken niet opgeteld krijg. Iemand een suggestie?

Mvg

z

tijd berekenen.fp7

• 0

Mmm, ziet er niet eevoudig uit...

Het komt in ieder geval dicht in de buurt. ER is enkel een probleem indien er slecht vrije afspraken van 30 minuten zijn ( 1 op 2 bezet) dan zal bij het zoeken van afspraken van 1 uur toch nog afspraken getoond worden Maar er zijn geen afspraken van 1 uur vrij... Er zit dus en klein bugje in.Ik zal dit morgen van dichter bij bekijken.

In ieder geval bedankt

Z

• 0
Ik denk dat ik er ben.

Als je niet direct begrijpt hoe het precies werkt, niet getroost ik heb er ook een eindje staan naar toe staren :)

Weet dat ik alle relaties nodig had om het te laten werken.

Koen

Mooi gemaakt !! Ik sta er nog van te kijken 8O . Wekt prima ik heb nog enkel een veldje waar de tijd van de afspraak aangepast kan worden en werk goed. Nog juist een bugje bij het zoeken van afspraken van 45 min zie voorbeeld

In ieder geval bedankt

Z

tijd2.fp7

• 0

Dat komt omdat ik werk met vaste blokken van 30 minuten:

If(blok_duur ? gezochtevrijeblok

;

Let

(

[

sequence =GetAsNumber((tot - blok_vrijvan)/Time(0;30;0))

;

sequencesneeded =Ceiling( GetAsNumber(gezochtevrijeblok/Time(0;30;0) ) )

]

;

If(sequence ? sequencesneeded ; 1 ; 0 )

)

;

0

)

En bijgevolg werkt het momenteel enkel als alle blokken 30 minuten lang zijn.

Koen