Jump to content
  • 0

knop selecteren in scriptstap

Freaky

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De bedoeling is om in een tabel na een bepaalde zoekopdracht

door de gevonden records te lopen( ctrl + pijltje ) en met een druk op de enter-toets de script te activeren van de knop van dat geselecteerde record

( hierdoor vermijdt men dat men eerst nog een muisbeweging moet uitvoeren of een extra tabtoets-aanslag )

Aangezien men nu aan de knoppen ook een tabvolgorde kan toekennen moet dit toch mogelijk zijn ?

Ik hoop dat ik het hierdoor verduidelijkt heb ??? of juist niet :cry:

• 0

Op mijn Mac OS X werkt het zo, dat wanneer je de button via de tabtoets geselecteerd hebt, je de RETURN-toets gebruikt om het script van die button te activeren. Dus niet de enter-toets (die bij mij rechtsonder het numerieke gedeelte zit), maar de return-toets (rechts naast de letters).

Heb je een knop eenmaal geselecteerd, dan blijft de knop geselecteerd, ook als je met ctrl-pijltje naar een ander record gaat.

Op deze manier doe ik - denk ik - exact wat jij beschrijft: ik gebruik ctrl-pijltje om van record te veranderen, en ik gebruik de return-toets om het script te activeren.

Daarbij kun je ook scripts activeren met andere toetsenbord-combinaties dan de return-toets.

• 0

Nee, ik weet geen manier om een knop te selecteren door een scriptstap. Gebruik daarvoor de tab-toets.

En toch: de knop BLIJFT geselecteerd wanneer deze eenmaal geselecteerd is. Dus ook als je met ctrl-pijltje naar het volgende record gaat. Dus dat zou betekenen dat je EEN keer de tabtoets moet gebruiken, en dat daarna de knop geselecteerd blijft.