Freaky Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 is het mogelijk een knop te selecteren in een scripstap ? zoja , hoe ? Alvast bedankt Quote Link to comment
0 zorro Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 is het mogelijk een knop te selecteren in een scripstap ?zoja , hoe ? Alvast bedankt Wat bedoel je met knop te selecteren? Is het de bedoeling om de functie van de knop te activeren? Of een knop actief te maken.... Mvg Z Quote Link to comment
0 Freaky Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 De bedoeling is om in een tabel na een bepaalde zoekopdracht door de gevonden records te lopen( ctrl + pijltje ) en met een druk op de enter-toets de script te activeren van de knop van dat geselecteerde record ( hierdoor vermijdt men dat men eerst nog een muisbeweging moet uitvoeren of een extra tabtoets-aanslag ) Aangezien men nu aan de knoppen ook een tabvolgorde kan toekennen moet dit toch mogelijk zijn ? Ik hoop dat ik het hierdoor verduidelijkt heb ??? of juist niet Quote Link to comment
0 Sanne Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Op mijn Mac OS X werkt het zo, dat wanneer je de button via de tabtoets geselecteerd hebt, je de RETURN-toets gebruikt om het script van die button te activeren. Dus niet de enter-toets (die bij mij rechtsonder het numerieke gedeelte zit), maar de return-toets (rechts naast de letters). Heb je een knop eenmaal geselecteerd, dan blijft de knop geselecteerd, ook als je met ctrl-pijltje naar een ander record gaat. Op deze manier doe ik - denk ik - exact wat jij beschrijft: ik gebruik ctrl-pijltje om van record te veranderen, en ik gebruik de return-toets om het script te activeren. Daarbij kun je ook scripts activeren met andere toetsenbord-combinaties dan de return-toets. Quote Link to comment
0 Freaky Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 Sanne , ja ik bedoelde de return knop maar de bedoeling is dat de script na de find de knop selecteerd en het is dat , dat ik niet weet waarschijnlijk iets stoms , maar ja Quote Link to comment
0 Sanne Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Nee, ik weet geen manier om een knop te selecteren door een scriptstap. Gebruik daarvoor de tab-toets. En toch: de knop BLIJFT geselecteerd wanneer deze eenmaal geselecteerd is. Dus ook als je met ctrl-pijltje naar het volgende record gaat. Dus dat zou betekenen dat je EEN keer de tabtoets moet gebruiken, en dat daarna de knop geselecteerd blijft. Quote Link to comment
0 Freaky Posted June 28, 2006 Author Share Posted June 28, 2006 Sommigen zijn veeleisend en is zelfs die ene extra aanslag teveel toch bedankt voor jullie respons Quote Link to comment
Question
Freaky
is het mogelijk een knop te selecteren in een scripstap ?
zoja , hoe ?
Alvast bedankt
6 answers to this question
Recommended Posts