Jump to content
  • 0

Berekening in herhalend veld werkt niet

Olak

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een aantal velden gemaakt die berekeningen uitvoeren met elkaar.

Om het als simpel voorbeeld even te noemen heb ik een veld inkomsten netto, btw, inkomsten bruto.

Na het invullen van inkomsten bruto berekend het programma de btw en de inkomsten netto zelf.

deze velden heb ik als herhalende velden gemaakt, met max. 31 herhalingen. Nu kan ik in een layout dus 31 dagen zetten, bij iedere dag inkomsten netto.

Wanneer ik nu bij veld 1 een getal in vul bij inkomsten bruto wordt de btw goed uitgerekend en weergegeven, en ook de inkomsten netto staan er goed.

Maar als ik nu in het veld er onder (herhalend veld dus...) een ander getal ga invullen, dus als inkomsten bruto van dag 2, verschijnt er bij btw en inkomsten netto een vraagteken (?)

Wie weet hoe ik dit op kan lossen, het zal ws iets met de herhaling van berekende velden zijn, maar ik kom er niet uit....

alvast bedankt,

Tim

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Denk eraan dat je bij berekeningen met repeating fields vaak (meestal...) gebruik moet maken van de Extend-functie van zodra één van de rekenelementen zelf niet behoort tot een repeating groep.

• 0
Posted
Denk eraan dat je bij berekeningen met repeating fields vaak (meestal...) gebruik moet maken van de Extend-functie van zodra één van de rekenelementen zelf niet behoort tot een repeating groep.

Deze opmerking is zéér terecht.