Jump to content
  • 0

Records zoeken tussen twee data en tijden

R_Rabbit10

Question

Hoi,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

In mijn database heb ik twee velden, 1 datum veld en 1 tijd veld.

Nu wil ik dat filemaker (automatisch) alle records vindt die vallen tussen dag 1 06:00 uur en dag 2 05:59 uur, wanneer ik in het datumveld alleen een datum invoer. Dus als ik 20-07-2006 invoer, dan moet filemaker alle records tonen die vallen tussen 20-07-2006 06:00 en 21-07-2006 05:59.

Wie kan mij op weg helpen? Heb hier de beschikking over advanced 8 Engels.

Sebastiaan

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hello Roger,

Wie weet heb je hier iets aan? Ik heb twee kleine databases gerelateerd. In datuminvoeren voer je elke datum in. In gezochte datum kun je een nieuw record aanmaken, waarmee je direct de gerelateerde datums ziet die je eerder hebt ingevuld. Er zijn nog vele andere mogelijkheden, maar dit leek mij wel leuk... :D

Ben benieuwd of je er iets aan hebt...

datumzoeken.fp7

• 0

Wie kan mij op weg helpen? Heb hier de beschikking over advanced 8 Engels.

Die Advanced 8, da's al heel goed. Het enige wat je mist is kennis over de grondlogica die FileMaker volgt bij het afhandelen van een query (een find, zo je wil) en het verschil tussen AND en OR requests. Eigenlijk zou je je dus daar eerst in moeten verdiepen. Daarna zou je je datum en uur gegevens om moeten zetten in een Timestamp (kijk maar in de helpfunctie hoe dat moet). Daarna is het oplossen van je vraag kinderspel.

Een andere weg bewandelen, lijkt me onverstandig.

Succes!

• 0
Hello Roger,

Wie weet heb je hier iets aan? Ik heb twee kleine databases gerelateerd. In datuminvoeren voer je elke datum in. In gezochte datum kun je een nieuw record aanmaken, waarmee je direct de gerelateerde datums ziet die je eerder hebt ingevuld. Er zijn nog vele andere mogelijkheden, maar dit leek mij wel leuk... :D

Dank, ik zal er vandaag even naar kijken. Maar klinkt goed iig.

• 0

Bedankt.

Dit werkt prima! Probleem opgelost!

Hello Roger,