Jump to content
  • 0

Auto enter op basis van gerelateerd veld

TheMisfit

Question

Ik heb een tabel met Opdrachten en daaraan verbonden een tabel Offertes (1 to 1).

Wanneer ik bij de opdrachten aangeef dat deze werd goedgekeurd door de klant, wil ik meteen ook de status van de offerte aanpassen (d.m.v. een auto-enter) maar dat blijkt niet te werken. :?

Het triggeren van een auto-enter door een gerelateerd veld, hoe doe je zoiets?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Op het moment van goedkeuring van de offerte wil ik de datum bijhouden en daarna blokkeren, iets in de trand van:

Case(

Status opdracht="Offerte opgestuurd";

""

Satus opdracht= "Offerte bevestigd";

Get(Huidige datum);

Status opdracht= "Opdracht in uitvoering";

ditVeld;

)

Vooral dat laatste regeltje speelt me parten in een berekeningsveld (het veld berekent zichzelf op basis van zijn eigen inhoud), vandaar dat ik hoopte het met een éénmalige trigger, een auto enter(event) uit te kunnen voeren.

Als ik bij eerdere oplossingen in Filemaker een berekening niet kon "Storen" omwille van een dergelijk probleem dan liet ik FP denken dat het toch mogelijk was d.m.v. een Getfield("ditVeld") maar in dit geval krijg ik het maar niet voor elkaar.

• 0

Het is me uiteindelijk toch gelukt.

Bovenstaande case heb ik nu in de Opdrachten-tabel geïmplementeerd (incl de getfield()-truuk) ipv van in de gerelateerde tabel.

Daardoor kan ik ze wel "storen" en het nu werkende einderesultaat kopiëer ik dan in de gerelateerde tabel.

Een kwestie van 'als Mozes niet naar de berg komt...'

8)