TheMisfit Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zit tussen het opgeven van een sorteervolgorde bij; 1) het aanmaken van een relatie en 2) het aanmaken van een portaal. Om te kunnen sorteren heb je sowieso meerdere (gerelateerde) records nodig en meerdere gerelateerde records kan je alleen tonen via een portaal. Waarom kan ik de sortering op 2 plaatsen instellen en wat heeft nu prioriteit op wat??? Alvast bedankt Quote Link to comment
0 rmw Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 sorteren in een portaal heeft voorrang boven sorteren van een relatie. sorteren in een portaal is pas mogelijk vanaf FM7, daarvoor was de sortering aan de relatie gebonden de sortering wordt altijd gedaan op basis van de gerelateerde gegevens, maar..... als je een sortering bij een portaal hebt opgegeven en je veranderd de relatie waarop de portaal is gebaseerd, dan wijzigt er niets aan de sorteervolgorde en dat kan hele vertragende resultaten opleveren een kwestie van proberen zou ik zeggen rmw Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted July 21, 2006 Author Share Posted July 21, 2006 Bedoel je hiermee dat het sorteren op relatie een erfenis uit het verleden is? Quote Link to comment
0 rgaros Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Bedoel je hiermee dat het sorteren op relatie een erfenis uit het verleden is? Nee, het is m.i. een aanvulling op elkaar. In berekeningsvelden kan je nu gebruik maken van een gerelateerde reeks records die gesorteerd zijn*. Dat kon voorheen niet toen je alleen in een portaal een sortering kon opgeven. Groet, René * op iets anders dan de volgorde van aanmaak... Quote Link to comment
Question
TheMisfit
Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zit tussen het opgeven van een sorteervolgorde bij;
1) het aanmaken van een relatie en
2) het aanmaken van een portaal.
Om te kunnen sorteren heb je sowieso meerdere (gerelateerde) records nodig en meerdere gerelateerde records kan je alleen tonen via een portaal.
Waarom kan ik de sortering op 2 plaatsen instellen en wat heeft nu prioriteit op wat???
Alvast bedankt
3 answers to this question
Recommended Posts