Jump to content
  • 0

Grote centrale en aanpasbare bibliotheek met afbeeldingen

TheMisfit

Question

Is het mogelijk dmv een script om een veldinhoud te exporteren op de server?

De bedoeling is als volgt:

Client start een script "Voeg afbeelding in"

De afbeelding wordt ingevoegd in een containerveld (op de server)

De afbeelding wordt geexporteerd op de server (deze stap lukt me dus niet)

Het containerveld wordt heringesteld op het nieuwe bestand op de server (enkel verwijzing).

Beoogd eindresultaat: Alle door de clients ingevoegde afbeeldingen komen gecentraliseerd op de server te staan (in een 'afbeeldingenbibliotheek') die voor alle clients vanaf dan beschikbaar is en de dbase blijft lekker snel want uiteindelijk staan er enkel bestandsverwijzingen in de containervelden.

Kortom: Als je grote afbeeldingbestanden hebt, waarvoor het niet aangewezen is ze daadwerkelijk IN de dbase te steken, hoe stel je die dan gecentraliseerd beschikbaar aan alle gebruikers.

Please help me :?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

't is intussen gelukt, 't was een foutje in mijn berekening van het exportpad.

Het archiveren op de server van aanvankelijk lokaal ingegeven containerinhoud kan dus zoals hierboven beschreven.

Ik dacht eerst FTP te moeten gebruiken maar Filemaker kan het dus met enkele simpele scriptstappen :lol:

• 0
Dus gebruikers kunnen bestanden op een locatie op de server plaatsen waar ze vanaf hun desktop niet bij kunnen?

Dat lijkt me geweldig, maar ik zou graag zien hoe je dat doet.

rmw

Het is niet dat ze er vanop hun desktop niet bij kunnen (er moet immers een map geshared worden op de server voor dit doeleinde), maar eerder dat ze een containerveld in Filemaker kunnen gebruiken als een soort tunnel naar de harde schijf van de server en vervolgens enkel het bestandspad in het containerveld behouden, zodat de dbase lekker snel blijft. Zelfs met zeer grote bestanden.