Is het mogelijk dmv een script om een veldinhoud te exporteren op de server?
De bedoeling is als volgt:
Client start een script "Voeg afbeelding in"
De afbeelding wordt ingevoegd in een containerveld (op de server)
De afbeelding wordt geexporteerd op de server (deze stap lukt me dus niet)
Het containerveld wordt heringesteld op het nieuwe bestand op de server (enkel verwijzing).
Beoogd eindresultaat: Alle door de clients ingevoegde afbeeldingen komen gecentraliseerd op de server te staan (in een 'afbeeldingenbibliotheek') die voor alle clients vanaf dan beschikbaar is en de dbase blijft lekker snel want uiteindelijk staan er enkel bestandsverwijzingen in de containervelden.
Kortom: Als je grote afbeeldingbestanden hebt, waarvoor het niet aangewezen is ze daadwerkelijk IN de dbase te steken, hoe stel je die dan gecentraliseerd beschikbaar aan alle gebruikers.
Question
TheMisfit
Is het mogelijk dmv een script om een veldinhoud te exporteren op de server?
De bedoeling is als volgt:
Client start een script "Voeg afbeelding in"
De afbeelding wordt ingevoegd in een containerveld (op de server)
De afbeelding wordt geexporteerd op de server (deze stap lukt me dus niet)
Het containerveld wordt heringesteld op het nieuwe bestand op de server (enkel verwijzing).
Beoogd eindresultaat: Alle door de clients ingevoegde afbeeldingen komen gecentraliseerd op de server te staan (in een 'afbeeldingenbibliotheek') die voor alle clients vanaf dan beschikbaar is en de dbase blijft lekker snel want uiteindelijk staan er enkel bestandsverwijzingen in de containervelden.
Kortom: Als je grote afbeeldingbestanden hebt, waarvoor het niet aangewezen is ze daadwerkelijk IN de dbase te steken, hoe stel je die dan gecentraliseerd beschikbaar aan alle gebruikers.
Please help me
3 answers to this question
Recommended Posts