Jump to content
  • 0

Tekst uit een email bericht filteren

Wim Bongertman

Question

Beste allemaal,

Ik ontvang uit mijn webwinkel email berichten met de bestellingen.

Om deze berichten automatisch in filemaker de kunnen verwerken moet ik ze bewerken. De platte HTML tekst kan ik probleemloos inlezen in filemaker.

Vervolgens kan ik onnodige regels verwijderen, dan ontstaat het probleem om de tekst uit de overgebleven regels te filteren. Voor een deel lukt dat wel omdat de benodigde informatie wordt vooraf gegaan door een vast aantal tekens. Met de instuctie "middle" kom ik een heel eind. Maar nu nog de volgende regels.

lotvaaaaasafwan@home.nl

Mevrouw

Kruar

groningerlaan 134

7812 sm Emmen

Nederland

Het betreft een doorlopende regel. De begin tekens haal ik er voor weg, maar hoe nu verder. De benodigde tekst is uiteraard steeds wisselend dus kom je niet veel verder door domweg te tellen en te verwijderen. Hoe haal ik de informatie uit de regels??

Wie helpt mij op weg.

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik zag dat JeanWM je eerder op weg geholpen heeft met de 'Position' functie. Hiermee kun je de posite van een string bepalen in een tekst waarbij je kunt aangeven of deze dit de postie van de 1e, 2e of Xde keer dat de string voorkomt moet zijn. Is wellicht best even puzzelen maar vermoed dat je daar je oplossing mee kunt maken

• 0

Waar het om gaat, als ik het goed heb begrepen, is dit:

Mevrouw

Kruar

groningerlaan 134

7812 sm Emmen

Nederland

Bijv. als je de positie weet van de eerste

(met position) weet je dat alles wat daarvoor staat 'Mevrouw' is. Met het verschil in positie van de 1e

en de 2e

kun je bepalen dat daartussen 'Kraur' staat.

Wat hierbij natuurlijk van belang is dat tussen de verschillende

's altijd dezelfde waarde staat (zoals bijv. tussen de 2e en 3e altijd het adres staat).

• 0

Beste Bruno,

Bedankt voor de moeite en hulp.

Ik log altijd in als ik het forum bezoek, dus heb ik geen probleem met bijlages. Ik weet niet of het forum een door jou bedoelde instelling kent, maar het zou wel handig zijn. Ik heb in het verleden ook wel eens op een vreemde computer ingelogd en kon tot mijn verwondering een eerder gedownload bestand niet meer terug vinden. Maar ik weet nu de oorzaak.

• 0

''We geraken er wel uit !" - "We zijn er uit geraakt"

Dit is de oplossing voor mijn probleem. Ik was al een aantal uren aan het stoeien geweest met het probleem, en dan is het forum natuurlijk heel verleidelijk. Meestal komt met de nodige transpiratie, de inspiratie vanzelf, maar nu met deze warmte en de tijdsdruk dacht ik "slinger de vraag maar op het forum"

Ongetwijfeld is de oplossing wel veel vaker aan bod geweest, maar voor dat je hem hebt teruggevonden is een enorme klus.

Overigens is het misschien mogelijk om in de toekomt een forum te ontwerpen waar vraag en antwoord in nog meer subhoofdstukken zijn te plaatsen. Nu is iets terugzoeken vaak een onmogelijke klus.

Bedankt

• 0
Daar vrees ik voor, vóór 3 was alles Mac.

Alles voor versie 2.... :wink:

Voor de fun zou ik nog wel eens een filemaker 2 willen hebben, dat zou volgens mij nog een DOS versie zijn.

Nope, was een Windows versie een DOS versie is er nooit geweest...

... heb ineens het gevoel dat ik oud ben ... :(

• 0
Nope, was een Windows versie een DOS versie is er nooit geweest...

'Technish' gezien wel.

Mijn allereerste versie, bekend als 'Nutshell', was een Dos based ding.

Tot 2.1 heb ik een Mac moeten gebruiken, sinds 3 een Windows.

... heb ineens het gevoel dat ik oud ben ...

...bij mij is het eerste deel al verdwenen.... 8O

• 0

Misschien wordt het tijd voor een veteranen afdeling. Een soort reunie van pioniers en oudgedienden.

Als ik de 3 nog eens opstart voelt dat meteen heel vertrouwd. Met de 7 en 8 voelt het aan als een vreemde vrouw. Alle knopjes zitten anders en de vertrouwde dingen zijn opeens onvindbaar of werken anders. Daarom werk ik ook nog steeds het liefst met de 6.

Maar de tijd vliegt en mijn eerste toepassinkjes met de 8 draaien al weer.

• 0

Als ik de 3 nog eens opstart voelt dat meteen heel vertrouwd....

Maar de tijd vliegt en mijn eerste toepassinkjes met de 8 draaien al weer.

Klopt. Als ik die FM 3/4 open in FM 6, krijgen ze het etiket -old - opgeplakt.

Noem het nostalgie, maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om die 'old' te laten staan. Zodra het kan wordt dat terug verwijdert.....

...en in de 8 heb ik nog altijd de 'tick' om het velddefinitiescherm te sluiten om naar de relatiegraph te gaan.... :roll: 't zal wel slijten zeker...