Jump to content
  • 0

mmm..... waarom werkt mijn setfield niet.....

pboon01

Question

Ik heb een klantenbestand die nagebeld moet worden of alle gegevens nog up to date zijn.

Nu heb ik in de header met Merge fields de aanwezige klantgegevens weergegeven(klantnaam,adres, contactpersoon blablabla).

In de body staan fields waar de gewijzigde gegevens ingevoerd kunnen worden.

Mochten sommige gegevens, bv Naam_Contactpersoon, nog kloppen dan wil ik dmv setfield kunnen klikken op een knop waardoor de aanwezige Naam_Contactpersson gekopieerd wordt naar het field in de body.........

:?:

groen als gras maybe maar ik loop een beetje spaak.....

BVD

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Begrijp ik dit goed:

in de header met Merge fields de aanwezige klantgegevens

Geen probleem hiermee.

Maar:

Mochten sommige gegevens, bv Naam_Contactpersoon, nog kloppen dan wil ik dmv setfield kunnen klikken op een knop waardoor de aanwezige Naam_Contactpersson gekopieerd wordt naar het field in de body.........

Dan copieer je toch dezelfde gegevens.... 8O , dus is er geen verandering...

... en als de gegevens nog kloppen, waarom een verandering willen ?

Of mis ik iets..... 8O

• 0
Mochten sommige gegevens, bv Naam_Contactpersoon, nog kloppen dan

De nieuwe klantgegevens worden doorlopen in de body, Klantnaam blijft gelijk>klik< staat er, adres blijft gelijk >klik< staat er.... maar toen, Mevr. Truus die te boek stond als contactpersoon is vervangen door Dhr. Gerrit: geen >klik< maar invoeren..... etc etc etc.

Ik hoop dat het nu een b-tje duidelijker wordt?! 8O

• 0
Wat is de veldnaam van het veld in de header met als inhoud het contactpersoon?

En wat is de veldnaam van het veld in de body waar het contactpersoon in staat?

Mergefieldnaam in header is A_Bedrijfsnaam1

Veldnaam in body is A_Bedrijfsnaam2

Beide velden zitten in één tabel opgeslagen.

Ik heb als basis genomen de button en script uit het meegeleverde ContactManagement.fp7

Daarin zit een button , dat verplaats alle adresgegevens van het ene tabblad naar de tweede. Ik wil alleen niet alle gegevens maar elk gegeven (straat, plaats, contactpersoon, telnr. etc)apart kunnen verplaatsen.

Nu wil ik de huidige aanwezige klantgegevens die in de header staan vermeld dmv mergefields doorlopen in de body dmv blanco velden, die met een button de gegevens die nog actueel zijn overnemen (verplaatsen of kopieren) naar de velden in de body. Gegevens die ontbreken of niet meer kloppen worden dus niet overgenomen uit de header maar moeten daar als nieuw of veranderd gegeven ingevoerd kunnen worden.

Sorry als ik een blonde indruk maak, maar ik zeg maar zo; alle begin is moeilijk.

greetz...

• 0

Maak voor elk soort gegeven een aparte knop: aan die knop ken je een script toe. In het geval van het contactpersoon is het script:

----------------------

Set Field [Tabelnaam::A_Bedrijfsnaam2; Tabelnaam::A_Bedrijfsnaam1]

----------------------

Oftewel, wanneer je in ScriptMaker zit:

• Scriptstap = Set Field

• Specify target field = het veld waar het gegeven in moet komen, in jouw geval dus het veld wat in de body staat

• Calculated result = hier bepaal je wat er in het veld wordt gezet, in jouw geval dus hetgeen er in het veld in de header staat.