JeanWM Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Bezig met FM5-tjes om te zetten naar 7. Ik heb een veld waar cijfers dienen aangklikt te worden van 1 tot 7 (checkbox) en dit dient in volgorde te gebeuren. 12467 mag, 14276 mag niet.... Welke tooltjes dien ik in FM7 te gebruiken om dat te controleren. Ik dien er wel bij te zeggen dat de waarden in een afzonderlijk veld terecht komen waar de ¶ al uitgefilterd werd. Quote Link to comment
0 GlV Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Misschien kan het volgende helpen... Maak een custom functie ...mijnFunctie(value) eerst wordt de waarde opgevuld met '0' vooraan om daarna iedere positie te controleren doordat het aantal op 7 gelimiteerd is heb ik geen recursieve functie van gemaakt. ------------------- /* parameter : value */ Let ( [ reeks = Right ("0000000" & value ; 7); pos7 = Middle ( reeks; 1; 1); pos6 = Middle ( reeks; 2; 1); pos5 = Middle ( reeks; 3; 1); pos4 = Middle ( reeks; 4; 1); pos3 = Middle ( reeks; 5; 1); pos2 = Middle ( reeks; 6; 1); pos1 = Middle ( reeks; 7; 1) ]; pos7 <= pos6 and pos6 <= pos5 and pos5 <= pos4 and pos4 <= pos3 and pos3 <= pos2 and pos2 <= pos1 ) Quote Link to comment
0 JeanWM Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Bedankt. Was ondertussen al op hetzelfde idee gekomen. Schijnt een nadeel te zijn indien je dagelijks met twee versies tegelijk dient te werken. De 'switch' werkt niet altijd onmiddellijk. Quote Link to comment
Question
JeanWM
Bezig met FM5-tjes om te zetten naar 7.
Ik heb een veld waar cijfers dienen aangklikt te worden van 1 tot 7 (checkbox) en dit dient in volgorde te gebeuren.
12467 mag, 14276 mag niet....
Welke tooltjes dien ik in FM7 te gebruiken om dat te controleren.
Ik dien er wel bij te zeggen dat de waarden in een afzonderlijk veld terecht komen waar de ¶ al uitgefilterd werd.
2 answers to this question
Recommended Posts