Maloud Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 In sommige voorbeelden zie je een lijst weergave met aan de linkekant een selecteerknop, klik je hier op ga je vervolgens naar het betreffende record. Hoe doen ze dat ??? Louis Quote Link to comment
0 Yves Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Scriptje gekoppeld aan knop a la "ga naar lay-out 'detail' " Quote Link to comment
0 Maloud Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Scriptje gekoppeld aan knop a la "ga naar lay-out 'detail' " Sorry, ik snap het niet, kun je een voorbeeld geven?? Quote Link to comment
0 JeanWM Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 ..en met 'Show hide list' van field format heb je ook iets leuk voor een drop down list. Maar dan staat het dingetje wel aan de rechterkant... Quote Link to comment
0 Sanne Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Sorry, ik snap het niet, kun je een voorbeeld geven?? Heb je al met scripts gewerkt, Maloud? - Ga naar de layoutmodus van het scherm met de lijst - Maak een knop vooraan in de body - Maak dat de knop de scriptstap "Ga naar layout ..." uitvoert - Geef aan dat de layout waar heen moet worden gegaan, de detail-layout is Quote Link to comment
0 Yves Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Goeiemorgen Sanne, vooreerst gefeliciteerd met je 1500ste bericht! @ Maloud : of bekijk de zaak in een voorbeeld : ga naar lay-outmodus klik eens op de knop en bekijk bij Opmaak de Knopinstelling. Deze vertelt je welk script hieraan gekoppeld is. Kijk vervolgens via Sriptmaker eens naar het betreffende script. Quote Link to comment
0 Maloud Posted August 5, 2006 Author Share Posted August 5, 2006 Zie hier hoe mijn beeld is, maar ik krijg het logo niet aan de gang, ook niet als ik er het script aan hang Quote Link to comment
0 Yves Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Zijn mijn ogen goed genoeg om te lezen "Ga naar record" Hopelijk vertel je in je script dat je naar een LAY-OUT wil. Heb je dit script via opmaak/knopinstelling aan je knop toegewezen? Je kan je script ook testen van wat je toont op je schermafdruk : bovenaan UITVOEREN. Quote Link to comment
0 Maloud Posted August 5, 2006 Author Share Posted August 5, 2006 Inderdaad als ik druk op uitvoeren ga ik naar de record weergave. Dus script schijnt goed te zijn. Ook heb ik een afbeelding (logo) waar ik het script aan heb geplakt. (knopinstelling) Maar..... in de lijstweergave krijg ik GEEN knop te zien. Dus ik kan er ook niet op klikken. Quote Link to comment
0 Yves Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Die zal je er zelf moeten bijmaken! Quote Link to comment
0 Maloud Posted August 5, 2006 Author Share Posted August 5, 2006 Okee, maar hoe maak ik die, in de afbeelding kun je zien dat ik het logo geslecteerd heb om als knop te dienen !!! Quote Link to comment
0 Yves Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Scripts > Scriptmaker > Nieuw > Benoemen Uit de lijst links kies je de gewenste commando's bvb Ga naar lay-out "Fiche" enz. Quote Link to comment
0 Maloud Posted August 5, 2006 Author Share Posted August 5, 2006 Hallo Yves, in de eerste plaat dank voor je antwoord, maar enige boodschappen terug screef ik al dat het schripje werkt, getest op jouw aanwijzingen door op uitvoeren te drukken. Ik kom dan inderdaad in de record layout terecht. Ik heb ook aan het logo het betreffende script (ga naar record) gehangen, alleen krijg ik de betreffende knop niet in beeld in de lijst weergave, dus is ook niet klikbaar Ik hoop dat je me nog een keertje wil helpen. Quote Link to comment
0 Yves Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 Lijstweergave : bedoel je een èchte lijst (verschillende records op het scherm) of de FM-mogelijkheid? Of staat je knop in een titelkopgedeelte? (dan is ie onzichtbaar) Kan je (evt.) een kloon posten? Dan bekijk ik het hier even! Quote Link to comment
0 Sanne Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 vooreerst gefeliciteerd met je 1500ste bericht! Ah, dankjewel, die was mij even geheel gedachteloos ontglipt. Zie hier hoe mijn beeld is, maar ik krijg het logo niet aan de gang, ook niet als ik er het script aan hang De schermafbeelding die je toont, geeft nog niet het "bewijs" dat het script daadwerkelijk aan het logotje is "gehangen". Heb je ook deze schermafbeelding: Quote Link to comment
0 Yves Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Sanne, de zaak werd "achter de schermen" opgelost. De instinker was een verwarring van termen : wat wij zagen was een "gewone" lay-out die werd gebruikt in TABEL-weergave en voorgeschoteld als LIJST-weergave. Deze was de oorzaak van het misverstand en belemmerde dus een vlotte oplossing. Quote Link to comment
0 Sanne Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Ach, het heeft ons toch weer een tijdje van de straat gehouden Quote Link to comment
Question
Maloud
In sommige voorbeelden zie je een lijst weergave met aan de linkekant een selecteerknop, klik je hier op ga je vervolgens naar het betreffende record.
Hoe doen ze dat ???
Louis
16 answers to this question
Recommended Posts