Jump to content
  • 0

set field van andere table

fc

Question

Hallo,

domme vraag misschien maar toch. Ik wil in table A een script maken waarbij FM gaat zoeken op een IDnummer van table B (die nummers zitten opgeslagen in table B): bedoeling is dat dit script de verschillende ID nummers doorloopt en, en van de ID's waar er een match is, dan een bepaald rapport afprint.

Om dit script te beginnen; probeer ik eerst naar table B te navigeren en de ID gegevens te kopiëren en dan te pasten (met set field) in table A in find mode. Dit wil hij echter niet doen.

Hoe doe ik dat? Met een golbal field wil het ook niet lukken. Een portal? En hoe doe je dat dan?

Tx

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

de relatie klopt volgens mij. Hij doet dat wel in browse mode, dwz. hij plakt het gevraagde getal van table B in een gewenst veld, maar doet dat niet in find mode. Daar schijnt hij enkel een exacte waarde te accepteren. Of kan dit niet?

• 0

het is niet altijd simpel om neer te schrijven wat ik juist bedoel vrees ik... Eigenlijk wil in table A achtereenvolgens zoekopdrachten doen met diverse ID codes die in table B opgeslagen zitten.

Ik probeer dat in 1 script te kappen dat hij dat automatisch doorloopt. Ik wou beginnen met volgende:

go to layout table B

go to record (first)

copy (select, tableB::ID code)

go to layout table A

enter find mode

set field (tableA::id code, table B::Idcode)

perform find

hierbij zou hij dan de records moeten vinden die deze ID code hebben... Hierbij is in table A het veld ID code gerelateerd aan de ID code in table B.

Maar hij vult dus niets in in find mode... Zonder find vult hij wel die ID code in (in een of ander testveld).

Alvast bedankt voor je moeite

FC

• 0

OK, nu ben ik mee met wat je doet (maar niet akkoord, maar dat is een ander verhaal ;-) ).

Copy en SetField horen niet bij elkaar.

Copy werkt samen met Paste.

Of je kiest voor Copy/paste (niet te prefereren) of je gaat voor een variabele die je eerst vult met een SetField in tabel B en dan in de zoekopdracht ook terughaalt door een SetField.

• 0

bedankt, dat lukt al veel beter!

:)

copy and paste is inderdaad geen goeie oplossing, heb ik al ondervonden...

Ik tik in:

go to layout (table B)

go to record first (omdat ik met de eerste record wil beginnen, nadien kan ik hopelijk een loop instellen dat hij ze allemaal afgaat),

set variable ($id code, table B::id code)

go to layout (table A)

enter find mode

set field (table A::id code, $id code)

perform find

Hij doet dan inderdaad een correcte find, maar... ik kan in table A het veld id code zelf niet meer inputten, ook niet als ik een nieuw record maak... Iets vergeten?

• 0

heb wel toegang tot het veld, maar lag toch aan mij, foutje in veld definitie!

Hartelijk dank!! Ga het nu eens proberen op de definitieve database!!

Nog 1 vraagje: moet je $ of $$ gebruiken in de variabelen of maakt dat hier niet uit?

tx

FC