Jump to content
  • 0

Portaalrij verplaatsen

joser

Question

Hallo,

graag zou ik in een portaal, een portaalrij tussenvoegen.

zijn er simpeler methodes om een portaalrij te verplaatsen dan degene die SuperWimmie aangeeft in het onderwerp "Verschuiven van regels...."

'k heb het script geprobeerd, maar het blijkt me niet te lukken.

Met vriendelijke groet

Joser

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
graag zou ik in een portaal, een portaalrij tussenvoegen.

Tussenvoegen kan niet. Je voegt in een databank altijd een record toe na het laatste record.

Je kan wel een andere volgorde visualiseren. Dat kan ook in een portaal. Je bekomt dit door te spelen met de sorteervolgorde van de gerelateerde data in het portaal.

• 0

Het portaal wordt gebruikt als zijnde een spreadsheet.zie afbeelding

Dan is het handig, indien je iets over het hoofd hebt gezien, dat je een regel zou kunnen tussenvoegen.

Maar ik heb intussen al gevonden hoe je een regel naar beneden/boven kunt schuiven.

'K heb een veld bijgemaakt die bij aanmaak 1 volgnummer omhoog gaat.

zodoende oefen ik een simpele kopie paste (mits een paar globale velden) uit op de 2 velden van de 2 records die moeten verplaatst worden

(de een z'n volgnummer wordt den anderen zijn volgnummer)

Portaal laten sorteren op volgnummer en klaar is kees.

Nu probeer ik voor het tussenvoegen v/e record,

een loop die alle records NA de geselecteerde met 1 verhoogt, en een nieuwe record meken die volgnummer geselecteerde +1 krijgt.

hopelijk geraak ik er zo,

MVG

Joser

5a758dc37a5f0_Afbeelding2.thumb.png.4f0003bf45c182721518858641422057.png

• 0
Let er verder op, dat als deze database door meerdere mensen tegelijkertijd kan worden gebruikt, er "recordlocking" kan ontstaan. Je zult daar dan in je script rekening mee willen houden.

Hhhmmm, goeie tip, Sanne!

Recordlocking wil zeggen dat een andere gebruiker op precies datzelfde moment hetzelfde record aan het wijzigen is. Je krijgt als gebruiker dan zelf ineens geen toegang op dat record, totdat de andere gebruiker zijn gegevens heeft opgeslagen.

In dit geval kan het inhouden dat de wijziging op één van de twee records wordt overgeslagen, zodat ineens twee records hetzelfde nummertje krijgen.