Jump to content
  • 0

Mix van OS9 en OSX mogelijk ?

Joris Aarts

Question

Hallo,

ik heb een klant die tot zijn tevredenheid al jaren superstabiel werkt onder OS9 met FileMaker 5.5 (server en clients). In afwachting van definitieve rebuild van zijn applicatie in FMP 8.5 wil hij zijn clients alvast upgraden naar OSX (laatste versie) met FMP 6 om native te kunnen draaien. Wat doet hij het best:

a) server 5.5 blijft onder OS9 draaien (Mac G3)

b) server ook upgraden naar OSX

c) best overal afblijven tenzij upgrade naar 8

Ik hoor geruchten dat het mixen van FileMaker server onder OS9 en clients onder OSX niet stabiel zou zijn maar ik vind daar weinig informatie over. Voor mij lijkt scenario "a" het veiligste omdat de we dan niks moeten veranderen aan die brave server. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Joris

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Sowieso moet je de server 5.5 blijven draaien onder Mac Os 9.

De FileMaker Server 8.0v4 installeer je best op een nieuwe machine. (Ik denk nie dat je het deftig draaiende krijgt op een G3).

Wat de clients betreft, zie ik geen probleem. Het speelt geen rol of de 6.0 clients Windows 2000, Windows XP, Mac Os 9 of Mac Os X zijn.

Koen

• 0

Ik heb hier alles door elkaar draaien (clients onder MacOS 9.2.2, 10.2.8, 10.3.9 en 10.4.7 en windows XP) en de server 5.5 onder macos 9.2.2 (G4) en eigenlijk nooit problemen. Als ik al problemen heb, dan is het dat de macos 9 machines vastlopen wegens gebruik van internet. (dus niet door Filemaker)

• 0

Hier bij ons staat er ook een hele mengeling van clients (FMP 5.5 & 6 op MacOS 9, MacOS X 10.2, MacOS X 10.4, Win98, Win2K, WinXP) en FMServer 5.5 op MacOS X (10.4), zonder noemenswaardige problemen.

Alle mogelijke combinaties lijken dus wel te werken...