JeanWM Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Ik maak nogal veelvuldig gebruik van het aanmaken van records via een relatie op timestampniveau, met soms wat meer specificaties. Daaraan gekoppeld zijn verschillende set fields. Het valt nu vrij dikwijls voor dat de records wel aangemaakt worden, maar de set fields laten het afweten. Ik denk, veronderstel, vermoed dat ik moet spelen met commit record. Tussen de verschillende scripts die getriggerd worden heb ik al een vertraging van 2 sec. gezet. Maar dat lost weinig op. Iemand ervaring hiermee ? BTW, in FM6 liep dit allemaal vlekkeloos, ik vermoed dat het dan ook specifiek FM 8 gebonden kan zijn..... Quote Link to comment
0 burggraaf Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Jean. Klinkt zeer herkenbaar. Ben onlangs ook aan het stoeien geweest met een van 6 naar 8 applicatie. Liep ook daar tegen dezelfde problemen aan. Met een 'commit record' na de 'set field' heb ik diverse probleempjes die er in 6-versie niet waren kunnen oplossen. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted September 1, 2006 Author Share Posted September 1, 2006 Yep, gelijk heb je en het is zoals ik dacht; spelen met de commit record step. We hebben het al kunnen terugbrengen tot het zowat 2 op 10 falen. Nu nog vinden op welke plaats het verkeerd gaat. Als ik alle stappen doorloop met de debugger loopt er (natuurlijk) niks verkeerd. Laat ik de scripts los zonder debugger, errors....af en toe...en er is geen 'lijn' in te zien. (of hoe zeg je dat in het nederlands - en moet dat nu met een hoofdletter of niet ?) Quote Link to comment
0 burggraaf Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 Bij een uitgebreide applicatie kan het inderdaad behoorlijk puzzelen zijn waar het misgaat. Stap voor stap nalopen wat gezet moet zijn om de volgende stap succesvol te maken. De debugger kan daar inderdaad niet altijd behulpzaam zijn. ...en er is geen 'lijn' in te zien. Ik vind het Nederlands uitstekend... Quote Link to comment
Question
JeanWM
Ik maak nogal veelvuldig gebruik van het aanmaken van records via een relatie op timestampniveau, met soms wat meer specificaties.
Daaraan gekoppeld zijn verschillende set fields.
Het valt nu vrij dikwijls voor dat de records wel aangemaakt worden, maar de set fields laten het afweten.
Ik denk, veronderstel, vermoed dat ik moet spelen met commit record.
Tussen de verschillende scripts die getriggerd worden heb ik al een vertraging van 2 sec. gezet. Maar dat lost weinig op.
Iemand ervaring hiermee ?
BTW, in FM6 liep dit allemaal vlekkeloos, ik vermoed dat het dan ook specifiek FM 8 gebonden kan zijn.....
3 answers to this question
Recommended Posts