Jump to content
  • 0

verschil mac-windows import

pjotter

Question

Ik kom nu een wel erg vreemd verschil tegen. Ik heb een bestand gemaakt voor import van de rabo downloads. Ik heb dit op de mac gemaakt en het moet gaan draaien op de PC. Bijgevoegd zijn 3 scherm afdrukken.

Afdruk 1 is van de mac met een import van een rabo bestand. Afbeelding 2 is de import van precies hetzelfde download bestand. Het blijkt dus dat onder de PC de download gezien wordt als comma gescheiden en op de mac met een punt. Op zicht geen probleem is op te lossen. Op het derde plaatje is dit dus opgelost. Grootste probleem is echter dat de twee compleet verchillende bedragen te voorschijn toveren. Op de mac is het eerste bedrag 4691,60 (het juiste) op de pc is dit 5799,99.

De mac draait met filemaker pro 8 en de PC met filemaker pro 7.

Afbeeldin3.jpeg.af77a8f153b2f30a0776247bef625b66.jpeg

Afbeeldin2.jpeg.59f0bd83a69e3cc05e9ceacccae2225d.jpeg

Afbeeldin1.png.16f4fb31759a8bf7be8c797ccdf36e5a.png

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik heb van de pc en van de mac een export gedaan naar excel en die bedragen vergeleken en dan zijn ze gelijk (links mac en rechts PC in bijgevoegd plaatje. Het juiste bedrag is dat van de mac(4691,6)

Inkomsten zijn de bedragen van de import en het totaal (onderin) is gewoon een summary van het veld inkomsten. De andere velden zijn dus uitgaven en de van die twee afgeleidde velden excl btw en de btw.

Afbeeldin4.jpeg.ae89cfa1b51d3bbc3f4b4ff5bd2c9fe1.jpeg

• 0

Gevonden:

Het is ongelooflijk maar het volgende was het probleem. Op de mac was een calculatie waarbij in een calculatie met case " " stond m.a.w. geen waarde invullen (spatie). Op de PC heb ik dit vervangen door "0" en nu is de optelling wel in orde. Is dit een bekend probleem en zijn er meer van dit soort zaken die er kunnen voorkomen?

Afbeeldin6.jpeg.38fc3ed28d0d828db468b9d536723727.jpeg

Afbeeldin5.jpeg.5b9094f1de582b62e6f2e5369c463bb0.jpeg

• 0

Blij te horen dat je het gevonden hebt. Wel even volgende bedenking bij je calculation (met numeriek resultaat): je kan best je datatypes schoon houden, en numerieke of lege waarden gebruiken voor numerieke velden. Een spatie (" ") is in feite een tekststring. Dat kan inderdaad problemen opleveren wanneer je exporteert naar omgevingen waar er op een meer strikte manier wordt omgegaan met datatypes. Als het mogelijk is vervang je spaties in alle gevallen beter door een lege string "" of 0.

- Jeroen