Jump to content
  • 0

Runtime per installer: probleem met registry-patch

hbrendel

Question

Ik heb een runtime-solution, die met een installeerprogramma wordt gedistribueerd. Deze installer is ook een FileMaker runtime met de Troi File plug-in.

Nu is het nodig, dat er voorkeuren worden aangepast. Op de Mac vervang ik gewoon het Prefs bestand, en voor Windows heb ik een registry-patch gemaakt. Als ik die uitvoer komen er echter dialoogvensters voor de gebruiker, in de trant van "Weet u zeker, dat ... " en "De registry is met succes aangepast."

Weet iemand hoe je deze dialogen kunt onderdrukken?

Henk Brendel

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Op Windows kan je het met VB script doen. Bij mij loopt onderstaande code "geruisloos", maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat de local of domain security policy dit bij elke gebruiker toelaat

const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002
strComputer = "."

Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" &_ 
strComputer & "\root\default:StdRegProv")

strKeyPath = "SOFTWARE\Crap"
strValueName = "SomeCrap"
strValue = "Crap value"

oReg.CreateKey HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath
oReg.SetExpandedStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath,strValueName,strValue

Dit script creeert een registry key, een entry en een waarde.

• 0
Als je een installatie-programma gebruikt, bijv. Advanced Installer of Install Factory, dan kan je ook geruisloos de registry aanpassen, zonder dat er een haan naar kraait.

Of course anders zou het wel erg lastig worden software te installeren. Weet alleen niet aan welke condities je moet voldoen om het echt zonder meldingen te kunnen.

Op Windows kan je het met VB script doen.

Inderdaad...

Als het beveiligd is zijn het meestal eerst de virusscanners die dan weer over de uitvoer van VB scripts gaan 'mekkeren'.