Rony Rabijns Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Stel 3 records, met 2 velden. Veld Datum Veld ID (herhalend veld met 2 herhalingen) Data : (Datum / ID) Record 1 : 11-09-2006 / 1-2 Record 2 : 11-09-2006 / 3-4 Record 3 : 11-09-2006 / 5-1 Zoals je ziet, komt het ID met waarde 1 (2de herhaling 3de record) 2 keer voor in de gevonden reeks van 3 records (in record 1 en 3). Deze "fout" wil ik checken. Voorwaarde : Het mag niet gescript zijn. Custom Function mag wel. Achtergrond : In een planningsmodule kan je iemand (herhaling in ID) geen twee activiteiten laten doen op dezelfde dag. Iedere activiteit wordt uitgevoerd door 2 mensen, vandaar dus het herhalend veld. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Maak een nieuw calculatieveld "IDS": ID[1] & "" & ID[2] & "" Gebruik dit nieuwe veld samen met je unieke sleutel en je datum veld om een relatie naar jezelf te trekken IDS = IDS Datum = Datum Uniekesleutel <> uniekesleutel Als er een gerelateerd record blijkt te zijn, heb je een conflict. Koen Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted September 15, 2006 Author Share Posted September 15, 2006 Dank Koen, Mijn denkpiste was gelijkaardig, maar ik had de unieke sleutel niet meegenomen. Hierdoor geraakte ik er maar niet uit het probleem. En dan brengt Clarify soelaas ... Quote Link to comment
Question
Rony Rabijns
Stel 3 records, met 2 velden.
Veld Datum
Veld ID (herhalend veld met 2 herhalingen)
Data : (Datum / ID)
Record 1 : 11-09-2006 / 1-2
Record 2 : 11-09-2006 / 3-4
Record 3 : 11-09-2006 / 5-1
Zoals je ziet, komt het ID met waarde 1 (2de herhaling 3de record) 2 keer voor in de gevonden reeks van 3 records (in record 1 en 3).
Deze "fout" wil ik checken.
Voorwaarde : Het mag niet gescript zijn. Custom Function mag wel.
Achtergrond : In een planningsmodule kan je iemand (herhaling in ID) geen twee activiteiten laten doen op dezelfde dag.
Iedere activiteit wordt uitgevoerd door 2 mensen, vandaar dus het herhalend veld.
2 answers to this question
Recommended Posts