Jump to content
  • 0

Portalen weergeven in IWP.

johan

Question

Een portaal weergeven met IWP is blijkbaar geen probleem....

Maar vandaag plaatste ik naast mijn portaal (ditmaal zonder vertikale schuifbalk) een tweede portaal ( dit om meer produkten in één keer te kunnen weergeven) (met beginrij ingesteld op aantal rijen +1... en deze keer met vert. schuifbalk). In het programma werkt dat allemaal prachtig maar nu blijkt precies dat IWP daar niet mee weg kan.... Meer nog .... het programma liep vast... (verbinding verbreken met IWP-gebruiker lukt niet) ... ik kon het dus zelfs niet meer stoppen ... en heb geforceerd moeten stoppen.... (Gelukkig was het maar een kopie)

Kan iemand me bevestigen dat IWP geen 2 "doorlopende portalen" aankan? Of doe ik misschien iets verkeerd? Of bestaat er een truuk waarmee het wel zou gaan?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Sorry....Ik ga 'frank' zijn en wil dit onderwerp toch terug even in de aandacht vanboven in het rijtje plaatsen... Mag dat toch?

Heeft er aub iemand even de tijd om het probleem uit te testen? (door een bestaande oplossing met 2 'aaneensluitende portalen' van eenzelfde relatie met IWP te publiceren...)

Ik zou echt willen weten.... ligt het aan mijn onkunde of ligt het aan de onvolkomenheden van Filemaker IWP?

• 0

Check zeker het volgende:

- overlappen de portals elkaar niet op de layout, of raken ze elkaar niet (bijna). Probeer ze verder uit elkaar te trekken. De rendering in de web browser is niet noodzakelijk helemaal dezelfde als in FileMaker zelf.

- worden er minder "gewone" gegevens getoond in de portals, zoals containerobjecten, of graphics op elke rij

In het algemeen, probeer met een eenvoudige testdatabase, en bouw slecht geleidelijk meer complexiteit in!

• 0

In de zelfde lijn van protalen weergeven, bij mij komen er altijd horizontale scrollbalk te staan ook al heeft het portaal ruimte zat.

Erg iritant ... Ik wil alleen maar verticalen scroll balk zine omdat het aantal records dat getoond wordt meer is dan portaal regels die ik kan weergeven ..

Enig idee hoe dit op te lossen.

Ik werk nu met FMP 8.5 Advanced .. De database wordt straks wel gehost op een FM Server 8 Advanced .. (weet niet of het dan is opgelost ..)

In het portaal zitten twee containers en en txt veld

• 0

Eerst even melden ... mijn probleemke was al gauw opgelost toen ik er één van de containervelden uitgezwierd had....

In antwoord op DKV.... Ik heb hetzelfde probleemke gehad.... Bij mij was de horizontale scrollbalk in de browser echter verdwenen van zodra ik de omlijning van het portaal weggenomen had.... Ik weet niet of je met omlijning werkt?

• 0
Eerst even melden ... mijn probleemke was al gauw opgelost toen ik er één van de containervelden uitgezwierd had....

In antwoord op DKV.... Ik heb hetzelfde probleemke gehad.... Bij mij was de horizontale scrollbalk in de browser echter verdwenen van zodra ik de omlijning van het portaal weggenomen had.... Ik weet niet of je met omlijning werkt?

Ja ik had er een omlijning omheen zitten, maar als ik deze weghaal heb ik nog steeds een horizontale scrollbalk, die net 1 mm verschijft .. Onafhankelijk van welke breedte het portaal heeft. Ook als ik alleen een text feld in mijn protaal heb staan blijft de horizontale scrollbalk zichtbaar.

Als ik de omlijning uitzet is het probleem nog steeds aanwezig ...