JeanWM Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 We hebben een oude Excel file, waarvan de gegevens in een FM bestand moeten geraken. De opbouw van de spreadsheet is als volgt: (zie ook bijlage) Alle gegevens zitten in row A A1 - hoofdgegeven A2 - leeg A3 - definitie A4 - leeg A5 - voorbeeld A6 - leeg A7 - hoofdgegeven (nieuw record in FM) A8 - leeg A9 - definitie A10 - leeg A11 - voorbeeld enz. A1, A3 en A5 etc dienen in afzonderlijke velden in records in FM te komen, met als uiteindelijk resultaat per record: Hoofdgegeven Definitie Voorbeeld Iemand een hint hoe daaraan te beginnen ? Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Eerste idee: met wat VBA code in een loop de opeenvolgende 6 rijen in 6 kolommen zetten - Jeroen Quote Link to comment
0 JeanWM Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 OK, dan switch ik even naar het Excel forum, want ik weet op geen stukken na hoe ik dat moet doen. Quote Link to comment
0 burggraaf Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Zomaar een idee: Importeren in Filemaker, extra nummer veld maken, loopen telkens waarde van 1 t/m 6 geven, alle 2, 4 en 6 wegggooien, dan opnieuw loopen bij 1 een nieuw record maken (oh ja nog even een global field om je ID van het nieuwe record te zetten zodat je een set field kan doen) en veld met 1 vullen, daarna 3 en 5 veld vullen van zelfde record. Is even uit de losse pols maar iets van gelijke strekking zou moeten lukken reeds vaker gedaan. Desnoods veiligheidshalve voor de import een nummerieke veld maken van 1 t/m x zodat je in FM een sort kunt doen (kan heel snel in Excel). Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Omdat elke oplossing in FileMaker zelf me nogal omslachtig lijkt, en omdat ik me vandaag toch al gekroond heb tot off-topic koning, hier een voorbeeld in bijlage. Gemaakt op Windows XP - Excel 2003. Je kan gewoon je gehele kolom A in kolom A van het werkblad 'Bron' plakken en dan op de knop drukken. Parameters zijn te wijzigen via menu Tools > Macro > Visual Basic Editor (op Windows). - Jeroen RowToCol.zip Quote Link to comment
0 JeanWM Posted September 20, 2006 Author Share Posted September 20, 2006 Bedankt voor de reacties Samen met de Excel forum antwoorden heb ik (voorlopig) 7 verschillende manieren hoe tot een resultaat te komen. Quote Link to comment
Question
JeanWM
We hebben een oude Excel file, waarvan de gegevens in een FM bestand moeten geraken.
De opbouw van de spreadsheet is als volgt: (zie ook bijlage)
Alle gegevens zitten in row A
A1 - hoofdgegeven
A2 - leeg
A3 - definitie
A4 - leeg
A5 - voorbeeld
A6 - leeg
A7 - hoofdgegeven (nieuw record in FM)
A8 - leeg
A9 - definitie
A10 - leeg
A11 - voorbeeld
enz.
A1, A3 en A5 etc dienen in afzonderlijke velden in records in FM te komen, met als uiteindelijk resultaat per record:
Hoofdgegeven
Definitie
Voorbeeld
Iemand een hint hoe daaraan te beginnen ?
5 answers to this question
Recommended Posts