Jump to content
  • 0

Van Excel naar FM

JeanWM

Question

We hebben een oude Excel file, waarvan de gegevens in een FM bestand moeten geraken.

De opbouw van de spreadsheet is als volgt: (zie ook bijlage)

Alle gegevens zitten in row A

A1 - hoofdgegeven

A2 - leeg

A3 - definitie

A4 - leeg

A5 - voorbeeld

A6 - leeg

A7 - hoofdgegeven (nieuw record in FM)

A8 - leeg

A9 - definitie

A10 - leeg

A11 - voorbeeld

enz.

A1, A3 en A5 etc dienen in afzonderlijke velden in records in FM te komen, met als uiteindelijk resultaat per record:

Hoofdgegeven

Definitie

Voorbeeld

Iemand een hint hoe daaraan te beginnen ?

ScreenShot153.jpg.826f4f7b430257e4eb72dc7362103e62.jpg

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Zomaar een idee:

Importeren in Filemaker, extra nummer veld maken, loopen telkens waarde van 1 t/m 6 geven, alle 2, 4 en 6 wegggooien, dan opnieuw loopen bij 1 een nieuw record maken (oh ja nog even een global field om je ID van het nieuwe record te zetten zodat je een set field kan doen) en veld met 1 vullen, daarna 3 en 5 veld vullen van zelfde record.

Is even uit de losse pols maar iets van gelijke strekking zou moeten lukken reeds vaker gedaan. Desnoods veiligheidshalve voor de import een nummerieke veld maken van 1 t/m x zodat je in FM een sort kunt doen (kan heel snel in Excel).

• 0

Omdat elke oplossing in FileMaker zelf me nogal omslachtig lijkt, en omdat ik me vandaag toch al gekroond heb tot off-topic koning, hier een voorbeeld in bijlage. Gemaakt op Windows XP - Excel 2003. Je kan gewoon je gehele kolom A in kolom A van het werkblad 'Bron' plakken en dan op de knop drukken. Parameters zijn te wijzigen via menu Tools > Macro > Visual Basic Editor (op Windows).

- Jeroen

RowToCol.zip