dave.vanderveke Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 is het mogelijk dat als ik een overeenkomst maak (nieuw record) dat er automatisch een map wordt gemaakt op de pc met als naam de OvereenkomstId ? en hoe maak ik een knopje zodat ik kan klikken in die record op dat knopje en dat verkenner opent in die map (met als naam recordid) Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Standaard FileMaker zal dat niet lukken. Ik opteer het gebruik van de Troi File Plug-in hiervoor. De voorbeeldbestandjes zullen je helpen. http://www.troi.com Koen Quote Link to comment
0 burggraaf Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Onder Windows zou het moeten lukken met: CMD /c md (waarbij je het padnaam zelf genereert vanuit een calculation) Wat beter uitgelegd in Tip 263 van AvD Quote Link to comment
0 dave.vanderveke Posted September 25, 2006 Author Share Posted September 25, 2006 hey thx dit werkt al goed... nu zou ik graag een geen vaste naam opgeven maar CMD /c md ik heb vb 10 records met Id van 1-10 en namen hiervan heb ik een calculatieveld gemaakt vb "CNaamVerkenner" en dit ziet er dan zo uit "1 - Dave" of " 2 - Stien" nu zou ik graag hebben dat ik via een knopje en dit script een map kan aanmaken met die berekende verkennernaam hoe speel ik dit klaar? Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Het komt mij voor dat dit helpt: - kies de optie 'calculation' in het venster 'Send event options' - maak nu handig gebruik van de mogelijkheden van het 'Specify calculation' dialoogvenster - Jeroen Quote Link to comment
Question
dave.vanderveke
is het mogelijk dat als ik een overeenkomst maak (nieuw record) dat er automatisch een map wordt gemaakt op de pc met als naam de OvereenkomstId ?
en hoe maak ik een knopje zodat ik kan klikken in die record op dat knopje en dat verkenner opent in die map (met als naam recordid)
4 answers to this question
Recommended Posts