Jump to content
  • 0

Dubbele records

Gill

Question

Ik heb een simpele databestand van classieke auto's waarin maar een paar velden staan.

merk

type

nummerbord

bouwjaar

plaats

Nu is het zo dat ik Auto A tegen kom in bv Amsterdam en later weer in Rotterdam.

Dus deze auto komt dan 2 keer in mijn databestand.

Nu wil ik zoeken op records die er dus 2 of meer in voorkomen aan de hand van het nummerbord.

Zoek ik nu met ! dan kom ik al een heel eind alleen staan er dan ook de volgende combinaties in:

GF-PN-63 en KD-63-TX of DB-24-Dt en JP-DX-24

En die wil ik dus niet zien.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik snap het niet helemaal.

Wil je nu weten welke kentekens er meer dan één keer in voorkomen, of wil je controleren of een bepaald kenteken meermalen voorkomt?

Zoek in het eerste geval met het uitroepteken. Dat heb je gedaan, maar de uitkomst bevalt je niet. Waarom niet?

Zoek in het tweede geval op het kenteken. Het aantal gevonden records geeft dan aan hoe vaak dat kenteken in de database staat.

Henk

Edit: Rony heeft gezien, dat de cijfers gelijk waren. Ik denk dat zijn suggestie de juiste is. Vergeet wat ik hierboven gezegd heb.

Overigens: waar is de mogelijkheid gebleven om een bericht te verwijderen?

• 0

Hoe simpel kan soms iets wezen.

"Wellicht is je veld "nummerbord" numeriek en dat moest tekst zijn"

Veld stond dus op nummeriek gewijzigt in tekst en nu werkt het .

Dubbele records mogen van mij wel want nu kan ik terug vinden waar ik deze auto nog meer gezien heb.

Bedankt.