Een vraagje aan FileMaker minnend België en Nederland:
ik ben bezig met een database voor de voeten (vak overschrijdende eind termen; iets van het onderwijs dus). Bedoeling is dat leraren een bepaalde voet selecteren en ingeven hoe ze concreet voor hun vak de invulling naar die voet gaan doen.
Ik heb al die voeten ingegeven in een tabel, tblVoeten. Nu heb ik ook nog een tabel tblIngeven waarin de leraren dus hun gegevens kwijt kunnen.
Wat lukt mij echter niet:
- ik wil een overzicht maken van de verschillende voeten, geordend per categorie en dan op subcategorie. Ik heb een lay-out met een portal in een portal, maar dat loopt blijkbaar mis.
- vanuit bovenstaande lay-out wil ik een record maken in de tabel tblIngeven door het ID van die voet te kopieren. Hoe kan je dat het beste doen?
-Is het mogelijk om een leraar, voor hij een voet selecteert, al in te laten geven om welke richting en om welk vak het gaat? Zo ja, hoe?
Samengevat wil ik het volgende bereiken:
- leraar logt in via FileMaker Server
- in het eerste scherm kiest hij richting en vak uit twee keuzelijsten
- naar scherm twee waar alle voeten staan
- selecteert een voet en vult de activiteit en de frequentie in
Question
fredmatrack
Een vraagje aan FileMaker minnend België en Nederland:
ik ben bezig met een database voor de voeten (vak overschrijdende eind termen; iets van het onderwijs dus). Bedoeling is dat leraren een bepaalde voet selecteren en ingeven hoe ze concreet voor hun vak de invulling naar die voet gaan doen.
Ik heb al die voeten ingegeven in een tabel, tblVoeten. Nu heb ik ook nog een tabel tblIngeven waarin de leraren dus hun gegevens kwijt kunnen.
Wat lukt mij echter niet:
- ik wil een overzicht maken van de verschillende voeten, geordend per categorie en dan op subcategorie. Ik heb een lay-out met een portal in een portal, maar dat loopt blijkbaar mis.
- vanuit bovenstaande lay-out wil ik een record maken in de tabel tblIngeven door het ID van die voet te kopieren. Hoe kan je dat het beste doen?
-Is het mogelijk om een leraar, voor hij een voet selecteert, al in te laten geven om welke richting en om welk vak het gaat? Zo ja, hoe?
Samengevat wil ik het volgende bereiken:
- leraar logt in via FileMaker Server
- in het eerste scherm kiest hij richting en vak uit twee keuzelijsten
- naar scherm twee waar alle voeten staan
- selecteert een voet en vult de activiteit en de frequentie in
- terug naar scherm 2 om voet te selecteren
- ...
- uitlogknop om database te verlaten
Alvast bedankt voor de moeite!
Voeten.fp7.zip
3 answers to this question
Recommended Posts