Jump to content
  • 0

Vrijwel onbeperkte Filemaker Web Publishing ??

clarify9

Question

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Custom Web Publishing stelt u in staat XML of XSLT-gegenereerde HTML te maken ter integratie in uw website. Het werkt samen met populaire web servers.

Ik ga mee met WJ, voor on-line databases geef ook ik de voorkeur aan PHP / MySql databases. Het vergt wellicht aanvullende kennis maar dat geldt voor XML en XSLT zeer zeker ook... Persoonlijk(!) vind ik PHP / MySql een stuk gemakkelijker te doorgronden. Daarnaast liggen er diverse integratiemogelijkheden tussen PHP en Filemaker.

• 0

Wellicht is Instant Webpublishing de eenvoudigste oplossing voor mij.

Van de filemaker website begrijp ik dat een en ander vanuit de webbrowser voor de gebruiker hetzelfde uitziet als vanuit filemaker zelf.

Het enigste nadeel is dan dat het aantal gebruikers gelimiteerd is tot max 100.

Heeft iemand ervaring met deze oplossing?

- hoeveel gebruikers zou je op een mac mini kunnen hosten ??

Gr. c9!!

• 0

100 gelijktijdige verschillende IP-adressen. Da's wat anders als 100 gebruikers. Als je een site hebt met meer dan 100 verschillende gelijktijdige gebruikers zou ik sowieso overwegen om naar iets anders over te gaan.

• 0

En dat het traag is.

En dat het (wat was het ook al weer?) max. 20 records in lijst toont.

En dat niet alle scriptstappen gebruikt kunnen worden.

En dat het niet in een frame getoond kan worden.

Enz.

IWP is eigenlijk alleen geschikt voor intern gebruik. En intern kan je net zo goed zorgen dat men een FM exemplaar heeft...

En aan CWP begint niemand omdat het veel te moeilijk is, geloof ik. En het is inderdaad een heel verschil met FM zelf.

René

• 0

als ik het goed heb kan een mac met OSX 10 clients tegelijk aan. Je hebt dan in ieder geval OSX Server nodig. of het slim is om dat op een mac mini te installeren? Filemaker server doet veel met je HD. Ik zou iets kiezen waar je een hele snelle HD in kan zetten (of liever 2 voor de backup) (scsi en een RAID controller). en dan nog. 100 clients tegelijk... misschien Xserve? ga maar eens met een dealer praten...

• 0

Filemaker heeft zelf ook door dat de xslt/xml optie voor webpublicatie niet echt wordt geadopteerd door de ontwikkelaars.

Ze gaan nu ondersteuning bieden voor PHP. Dit is natuurlijk een grote stap voorwaarts. Er is een beta beschikbaar.

Blijven er nog een paar nadelen.

- Hosting (gebrek of duur) of server advanced nodig en 2 machines

- Langzamer

Groet,

WJ

• 0

Thanks voor de vele hulpzame reacties.

Ik ga maar eens met een dealer praten hierover.

Aan ingewikkelde oplossing waag ik mij voorlopig maar niet, want Filemaker zit toch immers ing het "gebruiksvriendelijke segment".

Tot det tijd dat Filemaker nog geen snelle web support heeft, is iwp de aangewezen oplossing.

Overigens verwacht ik wel dat in Filemaker 9 een grote sprong wat betreft punt gemaakt wordt, in 8.5 zit namelijk een webviewer, die erg handig voor (flash) grafieken.

Filemaker zal wel inzien dat er in tijden van "web 2.0" hier ook behoefte aan is.

Alvast een fijn weekend!!

c9