ik ben bezig met een automatisch selectiesysteem. De situatie is als volgt:
ik kan een aantal (20) systemen selecteren met verschillende grotes.
In die systemen komen items van ook een bepaalde grote
Nu heb ik al gemaakt:
als je het systeem selecteert en de toepassing komen de items die daarbij zouden kunnen horen. dus bij een systeem met bijvoorbeeld hoogte=80 breedte = 30 en lengte = 40 horen een x-aantal items (afhankelijk van de toepassing) waarbij de lengte en breedte hetzelfde is maar de hoogte anders (bijvoorbeeld bij item 1, 20cm, en bij item 2, 30 cm en item 3, 50cm, item 4 = 10cm)
Nu wil ik dmv een berekening dat als er 1 of 2 hoofditems worden gekozen, de rest wordt opgevuld met mogelijke combinaties. Dus stel ik wil als hoofditem item nummer 1 (20cm), dan wil ik dat de overige 60cm wordt opgevuld met de mogelijke combinaties (die dan in een portaal worden weergegeven)
Dus:
portaalrij 1:
item 1: 20cm
item 2: 30cm
tot: 80 cm --> klopt
portaalrij 2:
item 3: 50cm
item 4: 10cm
tot. 80 cm --> klopt, die dus ook
portaalrij 3:
die bestaat niet want er kunnen niet meer combinatiues worden gemaakt.
Het ziet er ontzettend lastig uit en ik kom nu niet meer uit dit lastige pakket.
Question
Guido
beste filemakervrinden,
ik ben bezig met een automatisch selectiesysteem. De situatie is als volgt:
ik kan een aantal (20) systemen selecteren met verschillende grotes.
In die systemen komen items van ook een bepaalde grote
Nu heb ik al gemaakt:
als je het systeem selecteert en de toepassing komen de items die daarbij zouden kunnen horen. dus bij een systeem met bijvoorbeeld hoogte=80 breedte = 30 en lengte = 40 horen een x-aantal items (afhankelijk van de toepassing) waarbij de lengte en breedte hetzelfde is maar de hoogte anders (bijvoorbeeld bij item 1, 20cm, en bij item 2, 30 cm en item 3, 50cm, item 4 = 10cm)
Nu wil ik dmv een berekening dat als er 1 of 2 hoofditems worden gekozen, de rest wordt opgevuld met mogelijke combinaties. Dus stel ik wil als hoofditem item nummer 1 (20cm), dan wil ik dat de overige 60cm wordt opgevuld met de mogelijke combinaties (die dan in een portaal worden weergegeven)
Dus:
portaalrij 1:
tot: 80 cm --> klopt
portaalrij 2:
item 3: 50cm
item 4: 10cm
tot. 80 cm --> klopt, die dus ook
portaalrij 3:
die bestaat niet want er kunnen niet meer combinatiues worden gemaakt.
Het ziet er ontzettend lastig uit en ik kom nu niet meer uit dit lastige pakket.
27 answers to this question
Recommended Posts