Jump to content
  • 0

FM Server 5.5 + FM Pro 5.5

Jimjams

Question

Posted

Misschien een domme vraag maar vooruit:

Wij hebben FM Server 5.5 (op een Windows NT server) draaien.

Omdat een paar gebruikers enkel gegevens moeten kunnen opvragen en verder geen enkele behoefte hebben aan filemaker had ik tot voor kort FM Pro 5.5 op een andere server geïnstalleerd die de bewuste files als een guest van de server opent en ze dan via instant web publishing voor die non FM-gebruikers beschikbaar maakt.

Vorige week is die bewuste server echter onherstelbaar gecrasht (owv niet-filemaker redenen voor alle duidelijkheid). Nu wil ik die web-versie opnieuw beschikbaar maken en dacht daarom om FMPro 5.5 bij op de server te installeren waar FM Server al op draait.

Wanneer ik echter via "open remote" de gehoste files wil oproepen, vind hij deze blijkbaar niet (geen reply op de broadcast?). Ik kan dit nu wel oplossen door "specify host" te selecteren en daar het eigen IP-adres in te vullen maar ik weet niet zeker of dit wel een goeie oplossing is.

Omzeil ik dan de FM Server niet en open ik de files niet rechtstreeks van de harde schijf en zo ja kan dit dan de files beschadigen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In afwachting van een meer uitgebreid technisch antwoord: de opstelling die je beschrijft wordt absoluut afgeraden: geen FMServer en FMPro op dezelfde machine, en zeker niet samen actief.

Op je vraag of bestanden zo kunnen beschadigd worden, is het antwoord zonder meer affirmatief.

Voor de ideale server-opstelling: er is een white paper beschikbaar die dat haarfijn uit de doeken doet: FileMaker Server "Best Practices" White Paper (PDF 536K).

Je vindt die op http://www.filemaker.be/downloads/index.html.