JeanWM Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Ik heb een peer to peer omgeving. FM 8 A als host en FM 8 als guest, geen probleem. FM 8.5 A als host en FM 8 als guest geeft: 812 error. The host's capacity is exeeded, try again later... 812 staat niet in de lijst van FM 7/8 errors ??, maar wel in de FM 6 lijst.... Geen idee meer waar ik moet zoeken. FM8.5A werd al opnieuw geinstalleerd... zelfde resultaat. Iemand een ander idee/voorstel ? Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Gebruik je geen opstartscript of objects in je eerste layout die niet compatible zijn met fm8. Als je 8 als host gebruikt en 8.5 als guest gaat het misschien beter Quote Link to comment
0 JeanWM Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 Nope. Ik heb het zelfs bij een nieuw, simpel, 1 layout/table/field/record, aangemaakt in 8.5A. Hetzelfde met een file aangemaakt in FM 8A en geopend in 8.5A. Wanneer we die openen in 8A (host) geen probleem... Openen in 8.5A (host), probleem. Het schijnt dus ergens in 8.5A te zitten. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Dag Jean, Ik probeer dit te reproduceren op een G5 met OS X. Open een file met 8.5 Advanced, share 'm, start 8.0, en log zonder problemen in op de file. Al geprobeerd op die manier? Met wat voor machines doe je dit? Quote Link to comment
0 JeanWM Posted October 17, 2006 Author Share Posted October 17, 2006 Holá Peter, Ik heb een Win pc (geen tweede hands, eerder een 7de...onbekend ras) die enkel FM heeft, gestuurd door Win 2000 SP4. De guest pc is een Dell OptiPlex GX110 (zelfde 7de hands...) Win 2000 SP4 Peer to peer (Server is weggelegd voor droomsessies) Procedure 1 (met steeds dezelfde file): Open file op OR (onbekend ras) in FM 8A, network sharing op On. Open file op Dell met FM 8, via Remote etc. Geen error message. Procedure 2: Open file op OR in FM 8.5A Open file op Dell met FM 8, via Remote etc. Error message. Procedure 3: Open file op OR in FM 8A, zet network sharing Off, sluit file. Open file op OR in FM 8.5 A, zet network sharing On. Open FM 8 op Dell, remote, etc. Error message. Procedure 4: Open file op OR in FM 8A, zet network sharing Off, sluit file. Open file op OR in FM 8.5A, zet network sharing On, sluit file. Open file op OR in FM 8.5A. Open file op Dell met FM8, via Remote etc. Error message. Procedure 5: Er is voorlopig géén procedure 5. Procedure 6: Zie Procedure 5. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Holá Jeanke, FileMaker Pro Advanced 8.0v1, Windows 2000 Server SP4, zonder probleem ingelogd op FileMker Pro Advanced 8.5v1, Windows Server 2003. Sorry, kan 'm niet reproduceren. Iemand anders? Quote Link to comment
0 burggraaf Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Niet zelf verzonnen en op niet echt een 'op weg helper' maar wellicht....: Simultaneous connection overloads can occur and give a message such as "cannot open file because it would exceed hosts capacity." This looks like a FileMaker issue but it’s not. It has to do with the number of network allowed connections determined by the hosts OS or hosts machine. There are other issues where a shortcut or alias simply do not work at a given time. This can range from network, OS, hard drive, access setting or any number of other parameters that have nothing to do with FileMaker Pro. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Ziet je't nu. De Access settings. Burggraaf, je hebt 'm. Allez Jean, ik heb je nog gezegd dat je die niet meer nodig hebt... maar het zou daar echt wel eens iets te maken mee kunnen hebben hoor... De moeite om eens een uurtje (of 3) te spenderen aan een clean install, en alles zo standaard mogelijk in te stellen. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted October 18, 2006 Author Share Posted October 18, 2006 Zal even op onder- of bovenzoek gaan. Bedenking : waarom valt dit alleen voor bij FM 8.5 ? En niet bij/met FM 5, FM6, FM 7 en FM 8 ? Allez Jean, ik heb je nog gezegd dat je die niet meer nodig hebt... ' k weet het Peter, maar die zijn zo leuk om naar te kijken..... Quote Link to comment
0 edc Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Hallo Jean Heb je dit ondertussen kunnen oplossen. Ik moet namelijk binnenkort een 5-pack gaan installeren. Het is de bedoeling dat één ervan als server dienst doet. Ik hoop dat dit geen issue is van de 8.5, anders zit ik met een probleem. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted November 15, 2006 Author Share Posted November 15, 2006 Neen, nog altijd niet. We zijn zelfs zover gegaan een andere pc te lenen, Win vers te installeren met FM 8.5A, en enkel FM, niks anders, zelfde resultaat. Een geopende FM 8.5A file op de host en de client krijgt de foutmelding. Geopende file in 8A (host) geen probleem. Geopende file in 7Dev : geen probleem. Het zelfde in dalende volgorde FM 6, 5, 4 geen probleem. We controleerden zelfs de serienummers, ondenkbaar dat die dezelfde zou zijn, reht uit de doos, maar je weet nooit, nada. Ik weet niet meer waarik moet zoeken. Een collega aan de Zapata univ heeft dezelfde configuratie, en die heeft géén probleem. Volgende week neem ik mijn FM 8.5A mee naar ginder om het daar aanderlijve te gaan testen.... Quote Link to comment
Question
JeanWM
Ik heb een peer to peer omgeving.
FM 8 A als host en FM 8 als guest, geen probleem.
FM 8.5 A als host en FM 8 als guest geeft:
812 error.
The host's capacity is exeeded, try again later...
812 staat niet in de lijst van FM 7/8 errors ??, maar wel in de FM 6 lijst....
Geen idee meer waar ik moet zoeken.
FM8.5A werd al opnieuw geinstalleerd... zelfde resultaat.
Iemand een ander idee/voorstel ?
10 answers to this question
Recommended Posts