Jump to content
  • 0

PDF bestanden importeren

Johan Uitenhoven

Question

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en uiteraard heb ik een probleem.

Zowel in FM7, FM8 en FM8.5 op een Powerbook 10.4.7 als op een Macbook Pro 10.4.8 wil Filemaker met de functie importeer: map: foto en filmbestanden alleen een verwijzing opslaan bij PDF-bestanden. Dus na verplaatsen van de map is de database weer leeg ondanks dat ik gekozen heb voor fisieke catalogisering.

De functie Afbeelding invoegen doet het wel naar behoren en onder Windows werken alle twee de functies. Ik maak ook gebruik van de CNS-image plugin maar die heb ik ook al zonder resultaat uitgeschakeld.

Dit probleem heb ik inmiddels al een paar weken bij Filemaker liggen maar helaas heb ik van hun nog niets gehoord. Er zouden toch meer mensen met dit probleem moeten zijn of ligt dit aan mijn Tiger-machines.

Groeten van Johan

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Johan,

Probleem is denk ik dat je probleem niet reproduceerbaar is.

Macbook Pro 10.4.8 - FileMaker Pro Advanced 8.5v1.

PDF (98 blz) geimporteerd als image in een container veld - geen referentie.

Bestand gesloten. PDF in de prullemand, prullemand leeg. Bestand terug open, PDF staat er nog. Copy -> Preview -> New file from clipboard en ik heb de PDF terug.

Geprobeerd ook op de desktop G5. Je probleem is niet reproduceerbaar.

Wat niet wil zeggen dat het niet bestaat. Het is echter de eerste stap bij het oplossen.

Wat de support van FileMaker betreft, stel je daar niet te veel bij voor.

• 0

Je wil natuurlijk die folders processen, maar FileMaker doet daar niet alleen onduidelijk over, het programma geeft foutief de optie om al of niet een referentie te maken, terwijl je als je een movie binnenhaalt die keuze gewoon niet hebt. Een movie is altijd extern.

Maar toch zijn het PDFs, QuickTime is blijkbaar echter in staat om een PDF te begrijpen, en dus als movie binnen te halen. Straffe tabak.

Als je dit script, kan je het probleem oplossen. Parse de file referentie eruit, en importeer opnieuw, ditmaal met een imagemac referentie i.p.v. een moviemac referentie. Dan zal de checbox wel werkten. Je kan zelfs een import uitvoeren naar de bestaande container.

• 0

Hallo Peter,

Ik begreep je oplossing niet goed maar ik heb m.b.v. de CNS image plugin heb ik een workaround gevonden. Eerst de PDF map importeren en een bestandspad vastleggen en dan met een script het veld (of een ander) weer vullen met de werkelijke PDF a.d.h.v. het bestandspad.

Het werkt, omslachtig maar toch.

Dit is toch wat we een 'bug' zouden noemen.

Bedankt en groeten van Johan

5a758dc3ca6d4_Afbeelding1.thumb.jpg.2310948f8888e5ef88592b6203028c79.jpg

• 0

Heb min of meer hetzelfde voor met geïmporteerde afbeeldingen Een deel werd in bulk geïmporteerd (dus niet enkel file reference) Op de computer waar ze geïmporteerd werden zijn de afbeeldingen nog zichtbaar, op alle andere clients krijg je "this file cannot be found"

Als je manueel terug een import van de afbeelding doet wordt die op de clients ook terug zichtbaar ... Is wel vervelend, want het gaat over enkele duizenden afbeeldingen.

Osx 10.4.8 PowerPC & Intelmacs .. probleem doet zich op beide voor.

Dirk

http://bib.boutersem.be

afb.png.74bf0289dff76e965a6ff4f601751959.png

• 0

Als je begrijpt dat FileMaker, dat filemaker een PDF niet importeert als image of als file, maar als een movie, als je 'm op die manier ( import folder ) binnenhaalt, begrijp je ook dat hij 'm niet intern houdt, maar altijd extern. Zelfs als je aanduidt dat hij geen referentie mag gebruiken.

Dit is inderdaad een FileMaker bug, want als je 'm manueel als image importeert, werkt dat wel.

Hoe dan ook, je lost het op, je hoeft echter geen plug-in te gebruiken.

Je doet met je oplossing ongeveer wat ik voorstelde.

@dirk: Ik zou geen duizenden beelden IN je file steken. Importeer de beelden MET referentie vanuit een server volume waar iedereen bij kan.

Dat backupt ook iets leuker als je maar 1 beeld bijvoegt.

Ik heb onlangs bij een klant een corrupte database hersteld, bleek dat de beeldenbibliotheek in de file aan de oorzaak lag.

Beelden die gestockeerd worden in een FileMaker bestand, worden in een apart systeem binnen de file bijgehouden. Ik heb mijn twijfels bij de stabiliteit van dat systeem.

We hebben dat bestand pas in orde gekregen toen we een lege cloon maakten en alle tabellen terug geimporteerd hadden. Een recover haalde de corruptie er niet uit.

Het symptoom was dat de FileMaker server ofwel er volledig uitklapte, of de db in kwestie dicht deed - met in de log de booschap dat ze beschadigd was.

• 0

Hallo Peter,

Corruptie heb ik ook diverse keren meegemaakt met normale data in FM6 en FM7, gelukkig heeft FM server 8 een concistentie check. Het corrupte bestand wordt als het goed is niet geopend en dus niet gebackuped. Hierdoor kan je terugvallen op de backup.

Ik weet van FM server 5.5 onder OS X dat die bij een stroomuitval de bestanden verkeerd afsloot en corrupt maakte. Weet je andere voorbeelden

die corruptie veroorzaken of is dat at random.

Groeten Johan