Peter Wagemans Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 17 spam inschrijvers deze week, het wordt echt erg met die russen. Een dezer moet ik wat code veranderen aan de site, om die robotjes wat slimmer af te zijn. Verwacht jullie er dus aan dat we binnenkort even plat moeten. Quote Link to comment
AvD Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Ik heb er nu ook al last van op het invulformulier van de website. Wat kan de bedoeling zijn? Quote Link to comment
burggraaf Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Kan zijn dat je bezig bent, dan heb ik cekers ook nix gezegd, maar vanuit hier kun je niet meer registeren (da's natuurlijk op een manier om van de ... buiten te houden maar toch... ). Quote Link to comment
Peter Wagemans Posted October 18, 2006 Author Share Posted October 18, 2006 ja, ben gisteravond wat aan het prutsen geweest, en heb vanmorgen Retrospect maar gebruikt, ik wist niet meer exact waar ik het om zeep geholpen had... Zeg, da's een goed idee. Vanaf nu alleen nog maar schriftelijke registreringen naar: www.clarify.net Postbus 10 2800 Mechelen Indien niet ernstig, zich onthouden. Quote Link to comment
burggraaf Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Peter, 2 aardige opties in PHPBB zijn dat je bij registratie de gegeven code (wordt als plaatje weergegeven) moet invoeren en de mogelijkheid een mail te sturen met daarin een link ter bevestiging van aanmelding an de registrant (weet niet of die mogelijk reeds aanstaat). Gebruikers kunnen zich dan nog wel steeds aanmelden maar 't voorkomt in ieder geval al ongewenste mail door bots. Quote Link to comment
Administrator Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 tja, zeer mooie opties, ware het niet dat dit forum gebaseerd is op een gefosiliseerde versie van phpbb, met zoveel manuele aanpassingen dat je er niet goed van wordt. Het wordt steeds moeilijker om aanpassingen te maken. Er komt echter een oplossing aan: phpbb 3.0 Op het ogenblik is de beta 2 versie uit. Die heb ik eens getest, en die ziet er heel goed uit. Hopelijk zijn er niet te veel problemen met de upgrade straks, de attachement mod is ondersteund, dus migratie zou moeten kunnen. Voorlopig ga ik er dus geen tijd in steken. Om de week de russen terug op het vliegtuig zetten. Quote Link to comment
Peter Wagemans Posted October 18, 2006 Author Share Posted October 18, 2006 Heb uiteindelijk toch een simpele manuele mod gevonden, die mits wat tweaken van de code geschikt lijkt. Het ding heet freecap, and genereert woordjes. De bal ligt nu in het kamp van de spammers. Quote Link to comment
Recommended Posts