Jump to content
  • 0

Oneigenlijk gebruik.

Luc De Groote

Question

Hallo,

Ik ben een FM amateurke en jullie Pro's daar zullen zeker en vast een oplossing hebben voor mijn probleem.

Ik wil er voor zorgen dat een runtime applicatie niet zomaar kan gecopieerd of geïnstalleerd worden op meerdere computers m.a.w. wanneer ik iemand toelating geef om de applicatie te gebruiken wens ik te vermijden dat ook anderen die kunnen gaan gebruiken of erger, dat dmv van een volledige FM versie, de applicatie kan gecopieerd en evt. verder bewerkt kan worden.

Iemand een idee ?

Heel erg bedankt !!!

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Dat laatste is geen probleem. Je kan in de Developer Utilities aanduiden dat je bestand structureel niet meer kan wijzigen door de optie "Remove admin access from files permanently". Zorg zeker dat je dat op een copietje doet :)

Wat betreft je eerste vraag: Een full proof systeem zal je niet kunnen maken. Als het alleen maar op één machine mag werken, kun je eventueel op voorhand controleren op het Mac-address. Dit kan je opvragen ùet de functie : Get ( SystemNICAddress ).

Maar echt een echt full proof systeem bestaat niet.

Koen

• 0

Het is wellicht niet helemaal 100% maar toch wel effectief:

Ik laat mij applicatie opstarten met een script dat gaat naar een lay-out. In dat lay-out is maar 1 veld te zien: wachtwoord.

Bij het intypen van dat wachtwoord wordt een controle script geactiveerd.

Als het wachtwoord niet gelijk is aan de door mij opgegeven code sluit het systeem zichzelf af.

Uiteraard staan alle menu functies e.d. Uit.

Toch wel effectief hoor.