Jump to content
  • 0

Print layout probleempje

Luc De Groote

Question

Een layout probleem waar ik al lang mee worstel en waar (hopelijk) een eenvoudige oplossing voor bestaat.

Wanneer ik een aantal repeating fields naast mekaar in een layout zet (om iets als een kleine exel tabel te bekomen) maar niet alle velden worden ingevuld, dan krijg ik bij het afdrukken van het rapport een open ruimte die steeds maar groter wordt naarmate het (herhalend) veld verder naar rechts in de layout staat. (alle velden worden verondersteld te verkleinen wanneer ze leeg zijn)

Weet niet of deze vraag duidelijk is, anders zal ik er een "tekeningske" bijmaken ....

Thanks

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

als ik een repeting field maak in horizontale weergave

in de bladermodus een aantal van die velden invoer maar niet allemaal.

dit veld selecteer in de layout modus

bij het menu set sliding/printing aanvink dat hij naar left moet sliden

de layout bekijk als schermafdruk

doet ie precies wat jij zou willen.

Groetjes, Niels

• 0

Sorry Niels maar ofwel snap ik het niet, ofwel is er een misverstand.

Ik heb inderdaad een aantal repeating fields naast mekaar staan en ze zijn allemaal vertikaal geöriënteerd.

Dat zou ik zo willen houden maar alle lege "regels" zouden naar boven (en niet naar links) moeten opschuiven; daarom heb ik "sliding up based on all above" en "also reduce size " geselecteerd.

Alvast bedankt om dit nog een keer te willen bekijken !!!!

Luc

• 0

Wat jij wilt is niet mogelijk!

Als ik het goed begrijp wil je dus als er één kollom leeg is deze helemaal niet tonen.

de header is echter vast, die staat er altijd!

Wellicht kun je een extra veld per kolom maken waarin een berekening staat: als veld x is ingevuld laat naam zien en anders leeg.

Dan dezelfde truck toepassen met sliding left.

Ik heb het niet getest maar zoiets zou toch moeten werken, je laat dan de berekende velden zien als header, as die leeg is wordt die ook opgeschoven

• 0

nee de lege lijnen (horizontaal) moeten verdwijnen.

Als je naar mijn eerste "tekeningske" kijkt zie je dat er helemaal niets is ingevuld maar dat ik in de eerste kolom één leeg veld krijg in print preview, in de tweede kolom twee lege velden en in de derde kolom drie lege velden.

Ze zijn zichtbaar omdat ze een rand hebben maar ook als je de rand weglaat blijven ze plaats innemen in de print layout (of preview) en weigert alles naar boven te schuiven.

• 0

Nou ik heb het even geprobeerd en het werk een heel klein beetje.

De veld formaten worden ook kleiner dus als de header dan langer is komen ze alsno niet bovenelkaar te staan.

Ik denk dat wat jij wilt echt niet mogelijk is helaas.

Mocht je er toch ooit nog uitkomen hoor ik het graag natuurlijk.

Groetjes Niels