Jump to content
  • 0

Bulk email naar Lotus Notes werkt niet

vbaren

Question

Heeft er iemand ervaring met het verzenden van bulk email (dus 1 email, met meerdere BCC adressen) via Lotus Notes? Vanuit FileMaker 8.x

Het probleem is dat Notes kennelijk maximaal 265 tekens in een BCC veld mag hebben! Dat is al snel behaald met 7 tot 9 emailadressen. Blijf je eronder dan gaat het goed, ga je erboven, dan krijg je wel een nieuwe bericht, maar met alleen het eerste deel van het eerste emailadres.

Het werkt niet met Lotus Notes 5, maar ook niet met versie 6.5

Zou de enige oplossing zijn om een plugin als SMTPit of mail.it 3 te gebruiken?

Bart

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik had laatst een probleem dat hier op leek maar dan met outlook.

Het ging om een complete bedrijfsmailing.

Het script werkte gewoonweg niet meer als het om zoveel adressen ging, de mail werd niet geopend.

Met een kleinere selectie ging alles wel gewoon goed.

Ik heb het oplgelost door de adressen te bewaren als excel zodat ze met dat file een merge kunnen opzetten maar ik vind het ook wel een optie om zoals sanne zegt per mail of bijvoorbeeld in plukjes van 5 adressen te versturen. Dat kan volgens mij heel simpel met een loopje.

• 0

Het is zo raar dat het met Outlook en Mail wel werkt, maar niet met Lotus Notes. Toch ook niet het minste programma. Is er wellicht iemand die al versie 7 van Lotus Notes gebruikt?

Van beide bovenstaande suggesties (dank daarvoor!) denk ik dat het per stuk verzenden dan toch de beste optie is.

Mochten er nog anderen zijn die ideeen hebben, hoor ik dat graag!

Bart

• 0

In oudere versies van Lotus Notes is het bij mailingen een comma die tussen de adressen in moet zitten, in plaats van puntcumma zoals bij Outlook.

Misschien dat het bij de nieuwste versie ook weer zo is, maar ik heb ervaring tot en met Lotus 4.

Ik heb het indertijd opgevangen door een loop te plaatsen en in een globaal veld het totale email adres op te bouwen.

Probeer het eens.