Ga naar inhoud
  • 0

IWP poort probleem Probleem


Maatwerk

Vraag

Hoi!

 

Ik zit nu al maanden met het probleem dat ik IWP niet kan opstarten.

Ik heb allerlei draadjes hier gelezen. Poort 80 is wellicht bezet?

 

Heb zelf een WinXP machine. Hoe kan ik er achter komen of deze poort bezet is? In mijn Firewall instellingen heb ik deze poort vrijgegeven.

 

Is er een of andere toolje voor of iets dergelijks?

 

Iemand een idee?

Link naar reactie

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Maatwerk,

 

1. Check of het wel degelijk poort 80 is die gebruikt wordt voor IWP. Als de host een kopie van FMP or FMP Advanced: menu Edit > Sharing > IWP. Check uiteraard of Instant Web Publishing actief is ('Aan') en klik op 'Advanced...' Daar zie je het poort nummer. Als je met FileMaker Server Advanced werkt, dan geldt het poortnummer waarvan IIS (Windows) of Apache (MacOS) gebruik maakt.

2. Een handig tool vind ik Shields up http://www.grc.com/ waarbij je een poortscan kan laten uitvoeren. Misschien helpt je dit om te bepalen of poort 80 openstaat voor de wijde wereld.

 

- Jeroen

Link naar reactie
  • 0
Als ik deze poort instel in filemaker 6 heb ik geen problemen

 

... en als je in FMP6 poort 591 instelt en in FMP8 poort 80? Als je dezelfde poort wil gebruiken, dan heb je wellicht een poortconflict 8): in Windows kan slechts 1 applicatie gebruik maken van een poort.

 

Is er wellicht een mogelijkheid om te pingen of iets dergelijks?

 

... pingen zegt niet zoveel, je moet testen of de web publishing component actief is en poort 80 openstaat. Zo kan je bv. een willekeure webpagina (htm, html) opslaan in de web folder in de FileMaker folder en deze oproepen: http:///Test.htm. Als de web component werkt, dan moet je de pagina in je browser zien.

 

Test ook eens met de Windows firewall uitgeschakeld... en als het dan werkt, voeg dan een uitzondering toe die verwijst naar: C:\Program Files\FileMaker\FileMaker Pro 8\Extensions\Web Support\FM Web Publishing.exe (of waar de FM Web Publishing exe zich ook mag bevinden)

Link naar reactie
  • 0

Eerst Windows firewall en McCafee firewall uitgeschakeld...

Daarna de webcompanion in filemaker 6 uitgeschakeld.

 

Neen poort 1024 geeft het zelfde probleem. Klapt eruit...

Poort 1591 klapt eruit...

Poort 1492 klapt eruit...

Maakt niet uit welke poort ik gebruik...

 

In heb web folder van filemaker 8 een mapje test.html gemaakt.

In de webbrowser "http:///Test.htm" gebeurt niks,

kan pagina niet vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu een test.html aangemaakt "met Html code".

 

In de browser "http://localhost/Test.htm" ingevoerd.

 

Melding in Internet Explorer "Kan pagina niet vinden".

Ander poort instellen in Filemaker 8 lukt ook niet.

 

Filemaker klapt eruit... Ook als ik met administrator ben ingelogd.

Ik ben radeloos...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier zo de indruk dat hier verschillende problemen tegelijkertijd besproken worden, en dat maakt het niet echt gemakkelijk om ze op te lossen.

 

Probleem 1 is echter:

 

Je kan je IWP op FileMaker Pro 8 niet inschakelen, want Filemaker crasht

 

Laten we eens beginnen met dat eerst op te lossen, want al de rest kan toch moeilijk gaan werken als dit eerste probleem niet is opgelost?

 

Om probleem 1 op een systematische manier op te lossen:

1. probeer met een nieuw gebruikersprofiel

2. deinstalleer volledig alle FileMakers en herinstalleer eerst alleen 8 ( en herstart na deinstallatie )

3. haal die oude PC uit de kast, en probeer het eens daar op

4. maak een nieuwe partititie op je PC, of steek er een extra HD in, en installeer een 2de maagdelijke XP en FileMaker Pro 8.

 

Je mag ophouden met de puntjes af te lopen als je ziet dat het werkt, en je conclusies trekken. Doe altijd maar 1 ingreep tegelijkertijd, anders weet je niet meer wat oorzaak en gevolg is.

Link naar reactie
  • 0

Geprobeerd met een nieuw gebruikers profiel - Lukt niet

Filemaker gedeinstalleerd (pc herstart) en opnieuw geinstalleerd - Zelfde probleem

 

Mijn oude pc helemaal geformateerd en xp erop gezet.

Werkt nu wel echter IWP werkt nog steeds niet op mijn eigen pc.

 

Dus ik weet de oorzaak nog steeds niet.

 

Ik heb nog een Mac daar had ik filemaker IWP wel werken echter sinds ik heden de filemaker server advanced erop heb gezet heb ik op de Mac het zelfde probleem.

 

Dus ik dacht "deinstalleer de Filemaker Server Adv" van de PC en probleem is opgelost.

 

Nee dus...

 

Ik heb even gekeken in de weblogs daar staat...

 

[24/Aug/2006:21:06:36 +0100] FM Web Publishing: Launch failed - incompatible server type.

[24/Aug/2006:21:06:36 +0100] FM Web Publishing: task wc::DracoGlobals::Init failed!

 

Ik weet niet of dit jullie iets zegt.

Link naar reactie
  • 0

Maatwerk, je volgt best het advies van Peter om - op je eigen pc - een nieuwe partitie te maken met een "clean install" van Windows en FileMaker.

 

Afgezien daarvan begrijp ik dat je zowel FileMaker Server Advanced als een gewone kopie van FileMaker op je PC hebt draaien. Dit is in geen enkel geval een goed idee, en het verbaast me dan ook niet dat de web publishing module niet geïnitialiseerd geraakt en FileMaker crasht! Na de-installatie van FMSA, check nog eens of IIS niet actief is. Control Panel: administrative tools > services. Check of volgende service gestart is: World Wide Web Publishing. Als dat het geval is, dan maakt die hoogst waarschijnlijk gebruik van poort 80.

Link naar reactie
  • 0

Nou hij doet het. Ik heb alle plugins uitgeschakeld.

En nu werkt IWP weer...

 

De autoupdate plugin was de boosdoener.

 

Trouwens telkens als ik een antwoord wil invoeren wordt een nieuw

onderwerp gelanceerd????

 

Nu staat er weer een los antwoord van mij in jullie forum.

 

Echt waar ik doe dit niet met opzet...

 

In ieder geval mijn excuses..

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

To whom it may help (sorry for my dutch;-):

 

A year later i was running in the same problem today. I have FMPro 8.5 advanced on a 2003 Server, which resides in a virtual machine. After several months of non-activity (was working on other projects) i started FM today and got the same error message and the same log entry as Maatwerk. And after i've found this thread (the only one i've found on the web for "DracoGlobals") - voila, deactivating AutoUpdate did the job.

 

So it's reproduceable and might be linked up with some COM+ problems which i discovered on my virtual machine. Ok, i'm not shure with this at the moment but if i can analyse this more detailed, i'll post it.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...