Sanne Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Met de komst van versie 8.5 is er weer fijne functionaliteit bijgekomen: bijvoorbeeld de webviewer en het benoemen van layout-objecten. Maar je kunt databases met deze functionaliteit nog steeds openen in versies lager dan 8.5. Daarom: bij het opstarten een check of de juiste versie wordt gebruikt. De calculatie van de waarschuwingsdialoog is: "Let op: deze database heeft minstens versie " & $AppVersionCheck & " nodig. Deze versie is " & $AppVersion & "." Er is altijd ruimte voor verbetering: dus kom maar op met goede suggesties! Quote Link to comment
JeanWM Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Afhankelijk van de toepassing bepaal ik of het bestand 'mag' gebruikt worden in een lagere versie. Indien niet, een vriendelijke boodschap en de toepassing wordt gesloten. Niet FileMaker in zijn geheel zoals bij sommige voorvalt en waarvan ik de muren kan oplopen indien je nog andere bestanden open hebt..... Voor sommige scripts voeg ik een berichtje op het scherm dat zegt dat 'het niet werkt' bij gebruik van 'de gebruikte versie'. Is niet zoveel werk, enkel een verwijzing naar een afzonderlijk scriptje. Quote Link to comment
AvD Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Niet FileMaker in zijn geheel zoals bij sommige voorvalt en waarvan ik de muren kan oplopen indien je nog andere bestanden open hebt..... Hoe doe je dat dan als het een oude geconverteerde solution is bestaande uit pakweg 40 files (= tabellen)? Sluit je die dan allemaal apart? Quote Link to comment
JeanWM Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Ik heb altijd in een meerfiles toepassing een sluitscriptje lopen die al of niet vraagt of de gehele toepassing mag afgesloten worden. De verschillende bestanden worden dan in een vooraf bepaalde volgorde afgesloten. Quote Link to comment
Recommended Posts