Jump to content

Check FM-versie bij opstarten

Sanne

Recommended Posts

Met de komst van versie 8.5 is er weer fijne functionaliteit bijgekomen: bijvoorbeeld de webviewer en het benoemen van layout-objecten. Maar je kunt databases met deze functionaliteit nog steeds openen in versies lager dan 8.5.

Daarom: bij het opstarten een check of de juiste versie wordt gebruikt.

De calculatie van de waarschuwingsdialoog is:

"Let op: deze database heeft minstens versie " & $AppVersionCheck  & " nodig. Deze versie is " & $AppVersion & "."

Er is altijd ruimte voor verbetering: dus kom maar op met goede suggesties!

CheckVersie.png.de70acb019322df96500dd49f4273ff8.png

Afhankelijk van de toepassing bepaal ik of het bestand 'mag' gebruikt worden in een lagere versie.

Indien niet, een vriendelijke boodschap en de toepassing wordt gesloten.

Niet FileMaker in zijn geheel zoals bij sommige voorvalt en waarvan ik de muren kan oplopen indien je nog andere bestanden open hebt..... :evil:

Voor sommige scripts voeg ik een berichtje op het scherm dat zegt dat 'het niet werkt' bij gebruik van 'de gebruikte versie'.

Is niet zoveel werk, enkel een verwijzing naar een afzonderlijk scriptje.

Niet FileMaker in zijn geheel zoals bij sommige voorvalt en waarvan ik de muren kan oplopen indien je nog andere bestanden open hebt..... :evil:

Hoe doe je dat dan als het een oude geconverteerde solution is bestaande uit pakweg 40 files (= tabellen)? Sluit je die dan allemaal apart?