Jump to content
  • 0

Dringend Hulp Gevraagd !

Zero55

Question

even kort de situatie schetsen :

database met verkoopskaarten, per verkoop 1 kaart.

er zijn meerdere verkopers, als ze een kaart verkopen wordt de prijs erop vermeld. Een verkoper kan meerdere kaarten verkopen.

ik heb al een veld "Sum(#verkoper::Prijs)" en Count(#verkoper::Prijs) waarin respectievelijk het totaal verkocht per verkoper inkomt en het totaal aantal kaarten verkocht.

Nu wil ik een printbare lijst maken van de verkopers (de naam van de verkoper mag maar 1 keer in de lijst voorkomen) met daarachter hun totaal aantal verkochtte kaarten en de totaalsom van de kaarten.

Hoe kan ik dit het best oplossen ????

Graag suggesties !

Alvast bedankt

Zero

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
sorry jean, maar dit kan ik even niet meer volgen

Dat komt omdat je het niet leest, verdraaid!

Ik heb hier op dit forum zelden zo'n goed en zo'n bondig antwoord gezien. En het is niet moeilijk het te verstaan. Volg gewoon de woordjes van links naar rechts, en denk bij elk woordje even na (met FileMaker actief voor je op het scherm). Ik help je even (daar gaat Jean's bondigheid, "zucht"):

Er staat: "Maak". Dat betekent dat je iets nieuw moet maken, en wel een lay-out. Dat moet toch wel lukken, niet?

Zodra je in dat venster bent, krijg je een aantal keuzes. Wat je moet kiezen heeft Jean perfect aangegeven. Ook daarna komt er weer een keuze. Weer geeft Jean duidelijk aan wat je moet kiezen. Probeer het maar eens.

Succes, en... in het vervolg een beetje meer zelfvertrouwen!