Jump to content
  • 0

webviewer doet fm8.5 crashen

edc

Question

Zijn er onder juliie die hetzelfde probleem ondervinden?

Windows xp met Explorer 7.0. Adressenbestand met een webviewer die linkt naar viamichelin. Bij bepaalde bepaalde adressen crasht filemaker 8.5. Is die webviewer volledig autonoom? Of maakt die toch nog gebruik van de geïnstalleerde browser?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Zelf ben ik ook al bezig geweest met o.a. www.routenet.nl en www.map24.nl.

Bij routenet.nl ging het redelijk... maar kwam ik niet helemaal uit met de codes die ik opgaf. Zo geeft hij bij het vertrekadres en het aankomstadres het zelfde adres weer.

Misschien is de oplossing simpel....

Heb je het al geprobeerd met andere routeplanners?

Ps. zou je mij kunnen laten zien, welke code je ervoor gebruikt?

Dan test ik hem hier... Wellicht dat ik de fout zie of een oplossing weet...

Gr. Rigo

• 0

Het probleem is, dat het meestal wel goed gaat. Soms wanneer ik dan verander van record gaat het mis.

Ter info, de webviewer staat in een tabblad en dit is de gebruikte formule:

"www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?strAddress=" & ledenbestand::straat& " " &ledenbestand::nr & "&strCP=" & ledenbestand::postnr & "&strLocation=" & ledenbestand::gemeente & "&strCountry=EUR&image2.x=40&image2.y=8"

• 0

Hoi EDC,

Je code heb ik voor je aangepast. er stonden een paar komma´s verkeerd. Ik heb er niet veel verstand van, maar keek naar de logische volgorde. Dus hoop ik het goed gedaan te hebben. Het werkt in ieder geval.

Met deze code roep je alleen de kaart op. Ben benieuwd hoe je de route wilt maken. Dat is natuurlijk nog interessanter!! direct voor ogen wat de afstand is en gelijk de kilometers uitlezen!

Dan zul je wel een eindbestemmingsadres moeten opgeven en moeten vinden aan welke velden dit gekoppeld moet worden.

Oh ja, ik heb 1 ding weggelaten... en dat is `straatnr. ` dus die moet je voor jezelf er nog even tussenzetten en uiteraard je eigen velden toewijzen ipv die van mij.

"www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?"&

"strAddress=" & CONTACTBEHEER::Straat&

"&strCP=" & CONTACTBEHEER::Postcode &

"&strLocation=" & CONTACTBEHEER::Woonplaats &

"&strCountry=EUR&image2.x=40&image2.y=8"

Laat maar weten of dit werkt!

Gr. Rigo

• 0
Je code heb ik voor je aangepast. er stonden een paar komma´s verkeerd.

Bedankt voor de inspanning Rigo, maar waar stonden die komma's dan in mijn code?

Ik zie eerlijk gezegd geen enkel verschil tussen mijn en jou code. Misschien kijk ik er over. Resultaat blijft (een beetje zoals verwacht) hetzelfde.