Jump to content
  • 0

Zijn er andere installers met dezelfde mog. als Kiosk2win?

rigo

Question

Wie weet of Kiosk2win nog wel bestaat?

ik heb ook meerdere mailtjes naar hun gestuurd met daarin mijn interesse in hun product. (www.kiosk2win.com)

Als je het formulier invult, dan wordt deze verstuurd naar sales@devfm.com, maar deze komt niet aan.

Ook www.devfm.com is offline.

Wat je in Kiosk kunt maken, kan dat ook in andere programma's zoals bijv. :

Tarma

setupfactory

wininstaller

Oftewel, kan iemand mij de meerwaarde van Kiosk2win vertellen t.o.v. bovenstaande installers?

Alvast bedankt...

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Kan zijn dat ik het mis heb maar voor zover mij bekend was kiosk2win geen installer maar in principe alleen een manier om een aparte kiosk schil om je applicatie te verkrijgen zodat-ie niet meer op Filemaker leek.

Filemaker zelf (via advanced) kent al heel lang de mogelijkheid kiosks te maken alleen echter slechts full-screen.

• 0

Bedankt Burggraaf, deze tip heb ik wat aan.

Maar is Kiosk2win dan het enige systeem die zo'n schil kan maken?

Het vervelende is, dat er met geen mogelijkheid contact te zoeken is met de organisatie. Heb al meerdere mailtjes geprobeerd. Heb jij misschien een idee om er aan te komen?

alvast bedankt, gr. Rigo

• 0

Hoi Burggraaf,

Ik zag iets met AutoIt, is dat iets om mee te werken en ken je dat?

Het wordt wel steeds ingewikkelder zeg....

Eigenlijk wil ik alleen maar dat de standaard menubalk bovenin Filemaker niet in mijn runtime komt, maar dat ik daar een eigen menubalkje voor kan gebruiken.

Onderbalkje waar je je scherm kunt vergroten wil ik ook wegwerken.

Alle tips en advies zijn welkom

• 0

Bedankt voor jullie reacties.

Wat ik eigenlijk wil is een runtime maken, maar dan wil ik niet dat het standaard bovenmenu van Filemaker er nog inzit met de knoppen als "bestand", "bewerken" etc. Omdat ik van mening ben, dat als je een stukje software aanbiedt je het beste alles kunt weglaten, wat niet relevant is aan wat je aanbiedt, zodat het rustig oogt en prettig werkt.

Toch kan het zo zijn, dat ik van het bovenmenu gebruik wil maken, maar dan wel een eigen menu. Nu zie ik in filemaker niet waar ik dat kan maken, dus zoek ik een programmaatje die dat wel kan. Kiosk2win kan dat volgens mij dus wel, maar die leveren het zo te merken niet meer.

Verder heb ik op AutoIt (http://www.autoitscript.com) een autoit prog. gedownload (3e link op http://www.autoitscript.com/autoit3/downloads.php is een winzip bestand, met daarin example map, met daarin een map GUI, het bestandje heet menu.au3) en moet zeggen dat het er heel interessant uit ziet, alleen heb ik geen idee hoe ik mijn applicatie nu kan gaan implementeren. Dit is nou het frame wat ik graag zou willen hebben... met alleen het bovenmenu dan.

Hebben jullie hier ervaring mee?

En wat is dancons? Heb je misschien een link?

Ben ik nou trouwens de enige die zo'n apparte wens heeft of vergis ik me?? Ik vind er zo weinig documentatie over... of zoek ik niet goed?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr. Rigo

• 0

AutoIt is weer heel iets anders...

Custom Menus is natuurlijk wat AvD bedoelde...

Wat daar mis mee is: niets... Alhoewel... het is weer net niet afgemaakt door Filemaker... (mijn idee tenminste) zodat het niet in alle gevallen volstaat. Wat niet wil zeggen dat het in een groot aantal gevallen best voldoende kan zijn.

Linkje: Dacons MenuControl

Edited by Guest
  • 0

@Burggraaf

Mag ik je als een liefhebbende vader even aan de oren trekken?

Onze goede vriend Rigo heeft moeite om iets te vinden of te begrijpen. Maar dan zouden we het hem best gemakkelijk maken als hij bijvoorbeeld via Google hulp zoekt.

Van Dacons maak je eerst Dancons, daarna zelfs Danons. En van Custom Menus maak je Cutom Menus... Probeer dan maar eens te volgen! Ik hoop dat je me deze kritiek niet kwalijk neemt: per slot van rekening proberen we allemaal hier mekaar te helpen. Dat doen we het beste op een duidelijke wijze.

• 0

Niet erg Burggraaf,

Ik ben ook geen typwonder.

Inmiddels heb ik gekeken op Dacons en dat ziet er wel goed uit... en ik heb ook de Custom Menus in filemaker geprobeerd, maar dan blijft er nog 1 ding staan in het bovenmenu.

(wanneer ik alles al naar een runtime heb geexporteerd)

Nog een beetje verder testen dus...

bedankt tot zover