Ga naar inhoud

Van nummer naar tekst


JeanWM

Aanbevolen berichten

Ik ben eerst zelf op zoek gegaan maar vind niks. (ofwel heb ik de zoekcriteria niet juist)

 

Ik heb die formule wel in het Engels, (wie heeft die eigenlijk niet), in het Frans (Belgisch, Frans Frans en Zwitsers), in het Spaans Spaans, in het Mexicaans Spaans, in een Duitse poging en een onafgewerkte Italiaanse versie, maar niet in het Nederlands.

 

En eerlijk gezegd heb ik de moed (goesting) niet meer om dat nog maar eens in een taaltje te gaan maken.

 

Het had evengoed in het Off Topic kunnen staan, maar zoals je zegt André, ik verwacht er eigenlijk weinig van....

 

En hier kan ik mijn verwachtingen 'verdrinken'....

Link naar reactie

Onder 7/8 zou ik een custom gebruiken,uit het vuistje zoiets als onderstaande custom.Aanpasbaar met meerdere tekens of gecodeerde berichten te verzenden.Je zou een custom kunnen schrijven waarvan enkel de bezitter van de custom een bericht kan lezen.

 

Custom Alpha2Num

 

Parameter : Text

 

// Alpha2Num

// Jacobs Ronald SHP

 

Case ( Length( Text ) ;

 

// Converts leftmost character in Alpha to number in string,continue with loop in function,invalid values return 0

 

Position ( "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ" ; Left ( Text ; 1 ) ; 0 ; 1 ) &

 

Alpha2Num ( Right ( Text ; Length ( Text ) - 1 ) )

)

 

ABC Returns 123

AD& Returns 140

Link naar reactie

Waarschijnlijk de verkeerde Nederlandse terminologie gebruikt.

 

Het gaat over het omzetten van getallen in woorden:

 

ingave: 126

weergave: honderdzesentwintig (aan te passen volgens het gekleurde boekje van de Nederlandse taal - want tegenwoordig weet niemand meer welke kleur dat ding eigenlijk heeft)

 

en indien er iets na de komma zou staan wordt dat dus ook even omgezet...en als de nood het hoogst is, velponiseren we er nog een munteenheid aan vast....

Link naar reactie
Daar ik er niet in slaag om iets op te laden in het café.

In het café wordt in principe enkel het laden van bieren toegelaten (liefst per vat).

Overigens: knappe formule. Heb je die zelf in mekaar getimmerd?

Hopelijk krijg je geen gezeur van de adepten van het nieuwe groene boekje (ja, onze spelling is nog eens aangepast) in verband met de spaties...

En wat doen we met de miljoenen?

Link naar reactie

ziedaar

 

André, het zit 'm blijkbaar in de kleine letterkes, rechts onderaan staat Peter Wagemans. Zou dat ons aller kunnen zijn¿.

 

Ondertussen een toerné général....

 

...en hoe moeten die spaties nu eigenlijk, want hier heb ik noch het groene noch het witte boekje, laat staan het rode dat al jaren uit de omloop blijkt te zijn....

Ik heb hier enkel een dikke, en die is van MacMillan....met zijn zuster Merriam-Webster....

 

...en de miljoenen...opdoen André, op doen.... (twee versies hier, zo is iedereen content)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...