Jump to content
  • 0

Recto verso printen in fm8

DuboisPatrick

Question

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hier komt zoveel bij kijken (niet in het minst het hardware aspect) dat we nu toch wel echt naar het KISS principe moeten.

Print dus een voorraadje factuurvelletjes af vanuit om het even welk programma, en gebruik dat papier om je het leven wat aangenamer te maken!

• 0
Posted

Of doe zoals ik : draai het blad gewoon om - steek terug in de printer - druk de achterzijde af :D

Krijg in FMP zelfs een berichtje dat ik m'n blad moet omdraaien - soms handig als ik weer eens verstrooid ben :D

• 0
Posted

Uiteraard zijn deze oplossingen bekend, waarvoor dank, doe dit zelf al sinds fm versie 4.2 . Maar ik heb een paar klanten waarvan de voorwaarden wijzigen per factuur (120 fac/dag). Een van deze klanten heeft een HP color laser 3800DN. Het is een probleem waar ik al een tijdje mee worstel. We verkopen laser printers met rectoverso optie maar we kunnen ze niet gebruiken in filemaker.

• 0
Posted
Maar ik heb een paar klanten waarvan de voorwaarden wijzigen per factuur (120 fac/dag).

En zelfs dan zou ik opteren voor een creatieve oplossing op de voorzijde van de factuur. Hier staat ook een printer die recto verso aankan, maar ik moet toegeven dat ik die optie nog nooit gebruikt heb, en ik vermoed dat ik daardoor al wat tijdverlies bespaard heb.

A propos: is dat zo'n printer die in twee runs print en die na de eerste run het gedrukte vel terug opneemt voor de tweede run?

• 0
Posted

Als je factuur nooit langer is dan 1 A4 is er toch geen enkel probleem om vanuit FileMaker recto-verso te printen. Je maakt 1 layout waarop je op de eerste pagina de factuur zet en op de 2e de voorwaarden.

Moet het toch over meerdere pagina's gaan dan kun je het volgende doen. Je maakt de Title Header zo groot als een A4. Hierop zet je de Voorwaarden. Daaronder de factuur. Dan hoef je enkel de eerste pagina om te draaien.

Bij een factuur van 2 pagina's zul je dan hebben (indien je achteraf 1e blad omkeert).

Blad 1: Voorkant: 1e factuur pagina Achterkant: Voorwaarden

Blad 2: Voorkant: 2e factuur pagina

Bij een factuur van 3 pagina's zul je dan hebben (indien je achteraf 1e blad omkeert).

Blad 2: Voorkant: 2e factuur pagina Achterkant: 3e factuur pagina

Bij een factuur van 4 pagina's zul je dan hebben (indien je achteraf 1e blad omkeert).

Blad 2: Voorkant: 2e factuur pagina Achterkant: 3e factuur pagina

Blad 3: Voorkant: 4e factuur pagina ...

... etc

Groeten,

Koen

• 0
Posted

Nu het hele verhaal goed afgelopen is, zou ik nog graag de "Recotoverso" van de titel corrigeren naar "Recto verso", zodat de volgende vraagsteller die de zoekfunctie gebruikt meer kans heeft op succes. :wink: