joche061 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Kan iemand mij uitleggen hoe ik de startpagina die filemaker zelf genereerd kan ontwijken zodat mensen rechtstreeks in mijn eigen database belanden op de pagina die ik zelf wil ? Quote Link to comment
0 edc Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Kopieer de link naar je database, die verschijnt op de standaard filemaker pagina en plak deze in je eigen webpagina. Quote Link to comment
0 korstjens Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Persoonlijk zou ik het makkelijker vinden om de standaardpagina aan te passen met wat persoonlijke elementen. Maar als ik van die standaardpagina het html bestand probeer te openen in Dreamweaver dan begrijp ik niet hoe/waar ik dat moet doen. Ik krijg dan geen goed beeld van de pagina te zien. Met welk programma zou het mij wél lukken om die standaardpagina geopend te krijgen? Quote Link to comment
0 AvD Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Gebruik een opstartscript en laat dat beginnen met een Go to Layout? Quote Link to comment
0 korstjens Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Sorry, ik bedoel de IWP_HOME.HTML pagina. Daar wil ik een eigen "look" aan geven. Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Maak eerst een kopie van iwp_home.html als backup. Open de pagina in een tekst-editor (Notepad, Textedit, ...) en kopieer de broncode. Plak hem in een nieuw bestand en verwijder alles tussen . Evt. moet je ook het onLoad attribuut uit de tag verwijderen. Open het bestand in je geliefkoosde editor en volgens mij moet je nu alles zowat correct zien. Bewaar als iwp_home.html en verzeker je ervan dat je de scriptcode terugzet, en zeker de laatste 2 tags (id=fmBox en id=linksBox). Nota: ik heb het zelf niet getest maar volgens mij moet het zo lukken. -- Jeroen Quote Link to comment
0 edc Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Maak eerst een kopie van iwp_home.html als backup. Open de pagina in een tekst-editor (Notepad, Textedit, ...) en kopieer de broncode. Plak hem in een nieuw bestand en verwijder alles tussen . Evt. moet je ook het onLoad attribuut uit de tag verwijderen. Open het bestand in je geliefkoosde editor en volgens mij moet je nu alles zowat correct zien. Bewaar als iwp_home.html en verzeker je ervan dat je de scriptcode terugzet, en zeker de laatste 2 tags (id=fmBox en id=linksBox). Nota: ik heb het zelf niet getest maar volgens mij moet het zo lukken. -- Jeroen Dan vind ik toch mijn manier 'persoonlijk gemakkelijker' Quote Link to comment
0 korstjens Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Beste edc, Hoe herken ik die link? Ik zie in Dreamweaver wel de code staan, maar ik weet niet precies welk deel ik daaruit dan zou moeten kopieren naar mijn eigen pagina. En met html let alles zeer nauwkeurig, dus ik mag een enkel teken vergeten. Aart Quote Link to comment
0 edc Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Wat ik bedoelde was het volgende: Op de standaard webpagina van FM zie je per bestand een hyperlink staan. Klik met de rechtermuisknop op de gewenste hyperlink en kies eigenschappen. Kopieer de url waarnaar deze hyperlink verwijst. Maak nu je eigen webpagina en plak hierin de eerder gekopieerde hyperlink. (niet vergeten om de naam van de server te vermelden). Je hyperlink ziet er dan uit als volgt: Open het filemakerbestand Wanneer ja alles op dezelfde machine probeert, dan is naam_server=localhost Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 (edited) Bovenstaande is helemaal correct. Het enige mogelijke probleem is als je een knop hebt die de gebruiker de mogelijkheid geeft om uit te loggen (d.i. de 'Exit Application' script step, die in IWP werkt als 'Log out') OF je hebt een zgn session time out. In deze gevallen zal je eigen homepage geladen worden in het rechterframe, en blijft het linkerframe staan. Voeg aan je eigen homepage in de sectie het volgende toe: - Jeroen Edited November 16, 2006 by Guest Quote Link to comment
0 korstjens Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Voorlopig iedereen bedankt voor de goede adviezen. Alles werkt (ongeveer) zoals ik het wilde. Alleen krijg ik via Internet Explorer een ander beeld op mijn scherm dan via Firefox. Op dit moment kan ik dat (nog) niet uniform krijgen, dus heb ik de opzet maar gemaakt uitgaande van Internet Explorer want dat wordt op dit moment nog het meeste gebruikt. Aart Quote Link to comment
Question
joche061
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de startpagina die filemaker zelf genereerd kan ontwijken zodat mensen rechtstreeks in mijn eigen database belanden op de pagina die ik zelf wil ?
10 answers to this question
Recommended Posts