Een tabel artikelen met artikelen (elk artikel bestaat maar 1 keer)
Een tabel facturen, in elk record kunnen max. 4 artikelen ingevoerd worden door het regNR zoals aangemaakt in de tabel artikelen handmatig in te voeren in RegNR 1,RegNR 2,RegNR 3 en RegNR 4
In de tabel artikelen staat een veld gefactureerd, checkbox met valuelist met 1 waarde "gefactureerd"
en auto enter by calculation met de volgende code:
Case(
Facturen::RegNR 1=RegNR; "gefactureerd";
Facturen::RegNR 2=RegNR; "gefactureerd";
Facturen::RegNR 3=RegNR; "gefactureerd";
Facturen::RegNR 4=RegNR; "gefactureerd";
)
Het is de bedoeling dat als er een record aangemaakt wordt in facturen dat er dan een kruisje in de checkbox van veld gefactureerd komt
maar het werkt niet, ik kom er niet uit waar dit aan ligt, heeft het iets te maken met de volgorde van berekening in de case functie?
Question
Cornelis
Een tabel artikelen met artikelen (elk artikel bestaat maar 1 keer)
Een tabel facturen, in elk record kunnen max. 4 artikelen ingevoerd worden door het regNR zoals aangemaakt in de tabel artikelen handmatig in te voeren in RegNR 1,RegNR 2,RegNR 3 en RegNR 4
In de tabel artikelen staat een veld gefactureerd, checkbox met valuelist met 1 waarde "gefactureerd"
en auto enter by calculation met de volgende code:
Case(
Facturen::RegNR 1=RegNR; "gefactureerd";
Facturen::RegNR 2=RegNR; "gefactureerd";
Facturen::RegNR 3=RegNR; "gefactureerd";
Facturen::RegNR 4=RegNR; "gefactureerd";
)
Het is de bedoeling dat als er een record aangemaakt wordt in facturen dat er dan een kruisje in de checkbox van veld gefactureerd komt
maar het werkt niet, ik kom er niet uit waar dit aan ligt, heeft het iets te maken met de volgorde van berekening in de case functie?
of heb ik iets in de relaties niet goed?
een if functie is geen optie toch?
3 answers to this question
Recommended Posts