bram Posted February 6, 2003 Posted February 6, 2003 Weet iemand een goeie manier om de paswoorden in FileMaker te beheren? Ik zit met een klant (gelukkig maar..) en die wil in 1 keer het hele paswoordensysteem aanpassen. Is het mogelijk om dat te centraliseren? Bestaan daar plugins/tools voor? Quote
0 AvD Posted February 6, 2003 Posted February 6, 2003 Ja, Dialog Magic heet dat ding. Meer gegevens heb ik hier niet direct bij de hand, maar Google helpt je wel verder. Quote
0 bram Posted February 7, 2003 Author Posted February 7, 2003 Gisteren al gedownload, nu nog even tijd vinden om te testen Quote
0 AvD Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Wil je zo vriendelijk zijn ons op de hoogte te houden en te vertellen hoe het werkt en wat je ervan vindt? Quote
0 HJK Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Ik gebruik al zo'n 1,5 jaar deze Dialog Magic plugin. Er zit namelijk een functie bij: DM-OPenPassword. Ik gebruik het als volgt: Men openent een gebruikers database: gebruikers.fp5 in deze database staan alle werknemers met daarbij de behorende wachtwoorden. Als administrator kun je deze werknemers indelen in groepen: Office, Sales etc.. en iedereen mag zijn eigen wachtwoord opgeven. Als deze database geopend wordt, krijgt men eerst een inlogscherm waar ze gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen. Daarna checkt de database of deze gebruiker met bijbehorend wachtwoord bestaat. Verder heb ik alle databases die er achter liggen, allemaal met dezelfde wachtwoorden beveiligd: bijv: administrator, gebruiker, gast Afhankelijk welke gebruiker er inlogt en welke rechten je hem geeft, open ik dan de volgende database met het commando: DM-OpenPassword ; gebruiker Dus de werknemer ziet niet, dat de volgende database geopend wordt met wachtwoord: gebruiker. Zo kun je dus elke database laten openen met verschillende wachtwoorden, zonder dat de gebruiker ziet welk wachtwoord er gebruikt wordt! Verder zitten er nog functies in, om wachtwoorden in alle databases te wijzigen etc.. deze staan uitgebreidt in de bijgleverde handleiding. (wordt ook geleverd bij de trial versie!) Quote
0 HJK Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Ik gebruik trouwens ook SecureFM van dezelfde firma! Deze gebruik ik om alle menu's van Filemaker te laten verdwijnen. Ook zit er een extra wachtwoord verificatie in, om de menu's te kunnen vrijgeven/blokkeren. Dus heeft iemand het crack-tooltje om een filemaker-database te kunnen kraken, qua wachtwoorden, dan heeft men daar nog niets aan. omdat alle menu's als nog allemaal afgeschermd zijn. Ik heb een paar van die smurfen er mee aan het werk gezet, ze het crack-tooltje gegeven, om te zien of ze toch full-acces konden krijgen, maar tot nu toe is ze dat nog niet gelukt! Ik weet niet of het helemaal waterdicht is, maar het is in iedergeval weer een extra security! Quote
0 Koen Van Hulle Posted February 9, 2003 Posted February 9, 2003 Bram, De gasten van Waves-in-Motion hebben ook een plug-in uit voor beheer van beveiliging: http://wmotion.com/securitymanager.html Groeten, Koen Quote
0 HJK Posted February 11, 2003 Posted February 11, 2003 Klopt inderdaad, maar dit is geen kantklare plugin! Het is een combinatie van een Filemaker database, securefm-plugin, dialogfm-plugin en nog een trial-plugin van Troi. Deze laatste moet je dus apart nog aanschaffen. Ik vondt deze oplossing erg omslachtig, omdat het alleen met dialogfm en securefm en een beetje slim nadenken, ook mogelijk is! Quote
0 Leo Posted February 12, 2003 Posted February 12, 2003 He Bram, Wat je ook kan doen met wat prutsen is wanneer het gaat om in meerdere bestanden tegelijkertijd meerdere paswoorden aan te maken is het eenmaal te goei doen met Quickeys en dan in hetscript van Quickeys de referenties naar bepaalde vensters weglaten en dan loslaten op al je bestanden (mits toevoeging van een ander klein AS om de loop te genereren) Ik heb dat ooit een keer gedaan voor een klant met ruimschoots meer dan 50 bestanden en met meer dan 20 wachtwoorden. Was op een uurtje laten we zeggen helemaal aangepast en zonder fouten!! . Manueel zou dat verschillende uren gekost hebben Moeilijker is het dan weer om bestaande wachtwoordschema's aan te passen ... Toch nice en gratis, tenminste als je quickeys hebt. Natuurlijk zijn er nu ook de plugins waarvan sprake in de andere berichten. Groeten, Leo Quote
0 DJ_Lucv Posted February 23, 2003 Posted February 23, 2003 Toch heel erg vreemd eigenlijk dat er niet binnen filemaker een goede manier is om passwords, en gebruikers op te kunnen slaan. Het enige wat er eigenlijk inzit is het eigen systeem wat niet handig is bij meer gebruikes of web-companion wat alleen op het web werkt. Quote
0 Peter Wagemans Posted February 23, 2003 Posted February 23, 2003 FileMaker heeft op de developer conference gesproken over een nieuwe interface in FileMaker Pro 7. Quote
0 charlie Posted February 23, 2003 Posted February 23, 2003 heeft FileMaker op de developer conference gesproken over een nieuwe interface in FileMaker Pro 7? FileMaker heeft op de developer conference gesproken over een nieuwe interface in FileMaker Pro 7. Quote
0 DJ_Lucv Posted February 24, 2003 Posted February 24, 2003 Dat is dan dus een duidelijk antwoord, maar op dit moment is er dus geen beter alternatief? Ik ben nu aan het kijken naar dat dialog magic, ziet er wel interessant uit! Quote
0 AvD Posted May 17, 2003 Posted May 17, 2003 Toch heel erg vreemd eigenlijk dat er niet binnen filemaker een goede manier is om passwords, en gebruikers op te kunnen slaan. Het enige wat er eigenlijk inzit is het eigen systeem wat niet handig is bij meer gebruikes of web-companion wat alleen op het web werkt. Niet handig misschien, maar wel ideaal als je een heel systeem van tientallen files (minder kan ook) ineens wil opblazen . Kijk er de bug thread op de FSA list maar eens op na: langs alle kanten sijpelen verhalen binnen over access privileges die voor willekeurige velden vanzelf naar een lager niveau gaan zodra er één enkele nieuwe groep met een nieuw paswoord wordt toegevoegd aan het systeem. FileMaker heeft op de developer conference gesproken over een nieuwe interface in FileMaker Pro 7. We moeten dus al niet meer wachten op een bug fix of een patch. Quote
Question
bram
Weet iemand een goeie manier om de paswoorden in FileMaker te beheren?
Ik zit met een klant (gelukkig maar..) en die wil in 1 keer het hele paswoordensysteem aanpassen.
Is het mogelijk om dat te centraliseren?
Bestaan daar plugins/tools voor?
15 answers to this question
Recommended Posts