Ga naar inhoud

Ben ik een spam-bot?


Ruben Winters

Aanbevolen berichten

Ik ben ook eens een tijdlang gebanned geweest omdat ik in een overzees junglegebied zit waar nogal wat kwaadwilligen zitten.

 

Alle pogingen om in te loggen vanuit mijn White City residence werden resoluut geweigerd.

Het zat'm in de twee kleine lettertjes aan het einde van mijn locale provider....

 

Zouden we het in die richting moeten zoeken ??

Link naar reactie

Gezien er nu een beveiliging op de registratie zit, heb ik volgende IP ranges ge-unbanned:

 

212.108.96.*

195.98.160.*

80.91.192.*

217.26.176.*

217.146.19.*

217.171.0.*

80.92.32.*

212.111.64.*

212.233.64.*

81.28.160.*

81.28.176.*

217.12.96.*

217.198.176.*

80.247.96.*

80.251.128.*

212.94.96.*

84.51.192.*

80.244.32.*

83.136.48.*

80.71.32.*

85.88.160.*

217.195.96.*

217.170.208.*

80.244.224.*

82.114.96.*

81.94.32.*

80.73.160.*

213.183.224.*

81.24.128.*

81.94.144.*

195.96.64.*

213.190.224.*

62.192.224.*

83.69.224.*

217.168.64.*

81.25.160.*

80.71.160.*

80.71.176.*

213.189.224.*

62.133.160.*

83.174.192.*

83.220.224.*

 

Hopelijk gaat het nu beter.

Link naar reactie

fred, de admin heeft alle gerbande IP ranges eruit gehaald, dus wat je nu als IP range hebt, speelt helemaal niet meer.

Als je in de banlijst zat, had je zelfs niet kunnen inloggen op de site, laat staan als gast kunnen bekijken.

 

Laten we eens kijken wat Ruben en jij als browser gebruiken, misschien moeten we iets doen om de webcode meer compatible te maken.

Kan jij ( en Ruben ) me zeggen wat jullie OS en browser is?

Link naar reactie

Ik gebruik hier Safari en kan zonder probleem mijn profiel aanpassen.

Zo heb ik net mijn email adres en mijn paswoord veranderd.

Wat ik daarvoor moest doen:

- nieuw paswoord 1 x ingeven en 2 x bevestigen

- woordje onder de captcha afbeelding intypen

 

Vervolgens kreeg ik een pagina die zei dat mijn account nu even disabled was en dat ik een emailtje zou krijgen ter bevestiging.

 

Dat zag er zo uit:

Hallo Peter Wagemans,

 

Je account op "www.clarify.net" is gedeactiveerd, waarschijnlijk door veranderingen

in je profiel. Om je account weer actief te maken moet je even op onderstaande

link klikken:

 

http://www.clarify.net/xprofile.php?mode=activate&u=3&act_key=gdfgdgdgdfgdfg'>http://www.clarify.net/xprofile.php?mode=activate&u=3&act_key=gdfgdgdgdfgdfg

 

--

http://www.clarify.net

Ik heb op die link geklikt en vervolgens was mijn account terug actief.

 

Doe je misschien iets anders? Wat verander je juist aan je profiel?

Alex, wat gebruik je als browser?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi Derek,

Ik las deze morgen je mailtje, maar vond je ook reeds op het forum. Het is dus gelukt via de computer van je vriend.

Dit is allemaal nogal vreemd, want er zit geen enkele IP range meer in mijn ban lijst.

 

Het forum werkt met - nogal zwaar aangepaste - phbb2 PHP code.

De nieuwe versie van phpbb - versie 3 - gaat bijna over naar RC1. Daar zit ik eigenlijk op te wachten, want vanaf die versie zou er een upgrade tool beschikbaar zijn. Die versie heeft ook de meeste van de zaken die ik nu aangepast heb in de oude versie, standaard aan boord.

 

Nog even geduld dus, en bedankt voor het begrip. Sommige dagen had ik hier 10 robot registraties op het forum, van bozos die blijkbaar niets nuttigs te doen hebben.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Waarde forumgenoten,

 

Ook ik ben geen spam-bot en ook ik kreeg wekenlang de melding dat ik daarvan wel verdacht werd. Contact opnemen met de administration board kon niet, want... dan moest ik eerst inloggen. Het zou handig zijn als dat laatste sowieso veranderd werd.

 

Ik ben nadat ik deze thread las verder gaan zoeken wat de oorzaak van dit probleem was: met verschillende mailadressen, vanaf verschillende OS'en (Mac OS X, Linux Mandriva en Windhoos) en vanaf verschillende locaties en ip-adressen, maar dat mocht allemaal niet baten: registreren was niet toegestaan, alleen lezen was mogelijk.

 

Ook ik heb een vriend die wel voor mij een account wilde aanmaken en deze echte Nobifkie kwam op het idee dat er wellicht iets mis is met de lengte van de toegestane mailadressen. Alle drie de adressen die ik eerder zelf probeerde (naam plus achternaam is samen 13 karakters) leverden de spam-bot-melding op, maar als ik een adres opgeef van 10 karakters ex domeinnaam gaat het goed. Totdat ik dit adres verander in mijn persoonlijke, 'lange' mailadres, dan wordt mijn account op non-actief gezet en krijg ik geen validatiemail.

 

Hoop hiermee iets bij te hebben gedragen aan de oplossing van een zeer vervelend probleem, want dit is een goed forum en het is jammer als je daar zelf niks aan bij kunt dragen. Helemaal als alle andere mogelijkheden voor contact worden belemmerd door de kern van het probleem...

 

Captain Haddock

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb vandaag nog wat aangepast aan de registratie-code, en kort daarop waren er 2 nieuwe "echte" mensen geregistreerd.

Er zijn 1267 spam-bot attack geweest sinds oktober, dus ik moest wel iets doen om van Clarify geen boeltje te maken. Vandaag echter wat tijd gemaakt om de bugs van die anti-spam routines eruit te halen.

In essentie heb ik minder velden beschikbaar gemaakt in het profiel - wie het forum op een ernstige manier gebruikt, zal velden zoals "interesses" en "locatie" niet echt missen.

Voor alle forumers die dat vroeger ingevuld hebben: het blijft in de database van het forum zitten, en is dus nog altijd zichtbaar. Voor alle nieuw geregistreerden: even geduld, ik wacht op phpBB3, en dan krijgt het forum een update die het drastisch zal veranderen - hopelijk verbeteren.

Vanaf vandaag is het dus iets gemakkelijker om te registreren, en zouden de spam-bot emailtjes moeten uitblijven.

Link naar reactie
Hallo mensen!

 

Hetzelfde probleem had ik ook zojuist.

Ik werd aangezien voor een Spambot tijdens aanmelding.

Een vriend van mij heeft mij toen maar aangemeld.

 

Mijn IP valt in de range 80.126.*

 

 

Bij mij hetzelfde probleem. Niet mogelijk om te registreren!

Een kennis heeft mij geregistreerd.

 

Ongelooflijk, dat die het wel kan, en ik niet (niet vanaf mijn werk, en niet vanaf privé -> twee verschillende IP's en providers)!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...