Jump to content
  • 0

Gescript zoeken

Johnny

Question

Om te voorkomen dat gebruikers in elkaars records verzeild raken zorg ik ervoor dat het zoeken via scripts verloopt (verschillende gebruikers gebruiken 1 applicatie). Ik laat de gebruiker op globaalvelden zoekwoorden invullen en gebruik deze globalen in een script om ze op de zoekvelden te zetten. Onlangs kwam ik erachter dat als op een globaal datumzoekveld niet volgens het datumpatroon wordt ingevoerd dit kan leiden tot een foutmelding waarna de gebruiker uiteindelijk kan kiezen: of het script afbreken of doorgaan. Als hij kiest voor doorgaan, wordt de scriptstap [ Ga naar zoeken ] overgeslagen en vervolgt het script met het aanpassen van de actuele record in bladermodus, maar alle gevolgen van dien (wijziging van die record, wat niet de bedoeling is). Hoop dat de casus een beetje duidelijk is...

Wat doe ik fout en hoe kan ik dit beter oplossen?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Je moet de 2 vermelde script stappen combineren. Set Error Capture zal niet beletten dat fouten optreden en FileMaker bepaalde acties niet kan uitvoeren. Je moet wel checken voor fouten, en dan de gepaste actie ondernemen:

Set Error Captur [On]
... 
Enter Find Mode
If[Get(LastError) <> 0]
 Show Custom Dialog["Fout" ; "Niet alle zoekvelden bevatten geldige waarden"]
 Exit Script
Else
 ...
End If